quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2019

Av Quipus - 31 oktober 2019 21:07

Av Quipus - 30 oktober 2019 19:40

Bara en massa små ointressanta. Fast jag har messat med Janni lite idag också. Hon skickade foton av sin ursöööööta norska skogkatt, svartsmoke till färgen. Suck... Kriminellt söt, måste jag säga!

Av Quipus - 29 oktober 2019 23:00

Ikväll har jag pratat med Janni som ägare Ki (fd Karma Ragata). Ruskigt trevligt människa! Så klart var det en massa hundprat och vi kom in på tandsten hos hund. Jag berättade om de preparaten jag använder till mina. Lovade att sätta in foton av dom preparaten här, så här kommer det:


   

Av Quipus - 28 oktober 2019 22:11

Skjutsade Maggan till Ystad idag och som tack blev jag bjuden på mat på en restaurang som heter Asian Delifood. Supertrevlig personal och underbart god mat! 5 stjärnor, verkligen! Jag beställde kyckling med ananas, Maggan åt också någon typ av kyckling. Portionerna var ordentliga och servicen absolut toppen. Restaurangen ligger på Gågatan i Ystad. Testa!

Av Quipus - 27 oktober 2019 20:28

Vår fina Yoga "Fia" var med, matte Jeanette visade henne mycket bra. Samspelet mellan dom båda är mycket fint att se. Jeanette visade även sin aussie "Boogie", som är en 9 år gammal superfräsch hane. "Boogie" blev BIR veteran och BIS-2 veteran, BIR och BIG 2 i öppen klass. Snyggt gjort!

"Fia" blev BIR-valp och BIG-3 valp. 

Gillar hennes finurliga blick här:

 

Ståfoto innan bedömningen:

 

Under bedömningen:

 

Utdelningen av BIR-rosetten: (kameran krånglade, så det blev lite tokigt...)

 

Kritiken:

 


Och så till sist ett foto av Viking när han fick sin nya leksak i början av månaden. Den är BARA hans!

 



Efter utställningen besökte vi Börringe Bygdegård, där det var marknad. Trevligt! Men trevligast av allt var nog musikduon, som verkligen överraskade mig. Blindboys heter dom, vet inte varför. Dom sjöng på mycket bra engelska och med väldigt trevliga röster. Hade kunnat lyssna på dom länge.

Av Quipus - 26 oktober 2019 19:14

Idag har matte varit magsjuk, så hon har legat mycket. Jag har hjälpt henne emellanåt. Husse har varit ute mycket, pysslat i trädgården, filosoferat, plockat hundbajs, ja, sådana saker som gör livet värt att leva en lördag.

Jag har inte tid att skriva mer nu, ska ut till dom båda andra katterna. Men kul ändå att få göra ett gästinlägg


Elvis

Av Quipus - 25 oktober 2019 20:18

DET skulle jag ju också skriva! Ior har blivit pappa idag igen. Mer information senare, men är någon intresserad så är ni välkomna att kontakta mig så skickar jag er vidare.

Av Quipus - 25 oktober 2019 20:16

Vår söta lilla flicka Zajva är 3 månader! Alltså skulle hon mätas och fotograferas idag. Men se, det blev det inget med. För Lotta kom och hämtade mig och vi åkte till Malmö och härjade istället. Mätning och fotografering imorgon istället.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards