quipuskennel

Alla inlägg den 18 oktober 2019

Av Quipus - 18 oktober 2019 23:44

Ja, bara nästan alltså. Rätt svårt att få tyst på mig. Men såhär kan man göra tydligen:
Husse och jag satt och tittade på ett musikprogram, Det Svenska Popundret. Som musikintresserade, båda två, så blev vi fascinerade. Det handlade om ABBA. Inte en grupp jag lyssnar på numera, men gjorde förr. Inte en grupp som husse lyssnade på så mycket på ens tidigare, än mindre nu. Efter programmet säger husse att hans favoritlåt är en som han inte vet om den ens blev en hit. Han kom inte ihåg vad den hette. Min favoritlåt av ABBA är det ingen som sagt att den har som favorit heller. Jag plockade fram den på YouTube och det visade sig att det var samma låt! Med tanke på hur många låtar dom verkligen gjort, tycker jag det är totalt mind-blowing att det visade sig att det var samma låt.


Av Quipus - 18 oktober 2019 21:08

Ska jag lyckas få med allt vi gjort idag?
Vittra blev vidgjord, fäller som attan... 

Zajva & Vittra packades sedan in i bilen. Färden gick till Evidensia i Trelleborg. Dags för 12-veckorsvaccination och Vittra skulle också vaccineras. Vittra var så stolt över att få promenera i Trelleborg, viftade på svansen och "log" med hela ansiktet. 

Vittras vikt: 8,5kg och Zajva 2,85kg.

Veterinär idag var Michael von Holten, lika underbart trevlig som vanligt. Trelleborg har verkligen 2 supergulliga veterinärer! 
Båda vaccinationerna gick bra. När jag sedan skulle betala, behövde jag komma upp lite i summa för att få en stämpel till i mitt kort. Alltså blev det ett ---------------------------------------------------------------------------------koppel............ Rosa retrieverkoppel, som numera ägs av Vittra.

Så körde vi hem, lastade ur hundarna och rastade hela gänget. Husse passade på att ta en kopp kaffe. Då fick jag för mig att jag skulle bekanta mig lite mer med katten Elton. Upptäckte då att han faktiskt är öronmärkt. Ringde Djur Id, där jag fick namn och ett telefonnummer. Men när jag ringde numret, fanns det inte längre. Ringde då till Polisen, hamnade i kö, föga förvånande, så jag bad dom ringa upp. 

Vi lastade in oss själva i bilen igen, nu skulle vi till Malmö. Först för att hämta en valphage till. Hittade en på Blocket, billigt. Och i rätt storlek till våra hundar. 

Detta är något som förvånar mig, att många tycks ha på tok för små valphagar. En sheltietik, till exempel ska ha minst 4 kvadratmeter. Det är lag på detta, men ändå har jag sett många exempel på för små utrymmen. Till och med på tv, hos en schäferuppfödare som dessutom har uppsamlingshem för upphittade hundar och liknande. Det visades till och med på tv....... 

Fast nu halkade jag visst iväg.

När vi gjort upp affären med urgulliga tjejen med hagen (hon har en så söt finsk lapphund), så ringer Polisen upp mig. Jag förklarar mitt ärende och hon ber mig vänta. Och det gör jag, lydigt, utan att starta bilen eftersom jag ju ska prata med Polisen i telefon. Men till sist tröttnar jag och husse får hålla luren medans jag kör. När vi är framme vid nästa destination; Restaurang Mangal på Svågertorp, kommer Polisen tillbaka. Dom lyckas inte bättre än vad jag har gjort med att hitta någon ägare. Då talar jag om för Polisen att kanske är katten omplacerad och nya ägaren har inte skickat in något ägarbyte? Hade hon inte tänkt på. Jag berättade då min plan; att jag sätter på honom ett halsband med en id-"tunna" med ett meddelande som eventuell ägare kan läsa. Annars så får han bli här. 

På Djur Id kunde jag läsa att han heter Jean-Paul (suck......) är född 2013 och kastrerad.

Så lägger vi på och vi äter en underbar måltid. Jag beställer kycklingfilé (vilken överraskning) och husse tar kebabsallad. Vi träffar på ett jättetrevligt par som vi pratar lite med. Det var första gången dom var och åt på Mangal och jag typ lovade dom att dom inte skulle bli besvikna. Som tur var så blev dom inte det heller.

In på Happy Candy efter maten, så klart.

Skulle köpa mat till Zajva på Arken Zoo, men dom har slutat med Purina Pro Plan. Granngården däremot hade det. Nästa ställe var Jula för att köpa sågblad till tigersågen (låter fräckt med tigersåg).

Så Emmaus Björkå, där vi fick med oss en värmeljushållare i form av en häxa, så klart.

På Özen All Frukt inhandlades 9 påsar pasta, en stor klase bananer till hundarna och en rejäl påse kärnfria druvor till mig. Otroligt billigt ställe det där - blev bara 103:- för allt det.

Och så äntligen iväg till sista stället - Yogiboost. Dom har erbjudande fram till söndag. Fyll din bägare så mycket det bara går för endast 49:-...

Nu är vi hemma sedan en stund tillbaka. Hundarna har varit ätit och varit ute sista rundan. Nu är vi trötta......

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards