quipuskennel

Alla inlägg under december 2023

Av Quipus - 31 december 2023 17:13

Var rädda om djuren när tolvslaget sker. 

Måste ni ha hundarna med ut för att titta på fyrverkerierna, så håll dom kopplade. Det spelar ingen roll hur lydiga ni tror er hund är. Alla hundar kan reagera olika vid olika tillfällen.

Har ni besök, så se till att det är vettigt folk som inte "råkar" släppa ut hundarna när dom själva går ut.

Det är min skräck att någon av mina valpköpare eller fodervärdar ska ringa och berätta att hunden har sprungit bort. Och ni vill INTE vara den som hör av sig och berättar att hunden är död...


Inför nästa år:


Har du tänkt besöka mig så respektera mitt hem. Jag är trött på dömande människor. Ett ont ord och du åker ut. 


Talar du illa om mig på Facebook kommer det fram till mig ändå. Det fula med detta är att jag kan inte svara och försvara mig. Dessa fega människor som gömmer sig bakom tangentbord och skärmar kommer få sitt straff. Hört talas om karma?

Har du problem med mig kan du i alla fall vara så rak att du tar det med mig direkt istället för att fara med rykten.


Vill du ha mina empatier om något går fel? Då förväntar jag mig att jag ska få detsamma tillbaka. Hädanefter lägger jag på luren. Alltför många gånger har jag berättat om något negativt som hänt. Då har personer skrattat. Möjligtvis för att man inte vet hur man ska reagera. Inte särskilt trevligt. Så blir det tyst i luren så rannsaka dig själv. Vad sa du egentligen?


Kommer du med "råd" angående vad det nu må vara, räkna med samma behandling tillbaka. Då menar jag spydiga råd. Ber jag inte om råd, så vill jag inte ha några.


Mina åsikter är mina åsikter. Det har varit ett jävla gnällande om min negativitet vad gäller en viss hundsport. JAG tycker såhär, det är min rättighet. Vill man veta hur jag tänker runt detta, får man mer än gärna fråga. Men försök inte pracka på mig någon tro eller åsikt. 


Ska det vara så jävla svårt att respektera varandra? Vi har ju alla samma intresse, nämligen hund.

För min del så bryr jag mig inte om ifall någon håller på med en viss sport, har en viss hundras, har en viss typ av sheltie, vilken hundmat man använder, om man väljer att ha sin hund som en vän som hänger med på allt eller om man vill träna en massa. Alla bestämmer själva! Så länge man håller sig till reglerna och vårdar sina hundar (och andra djur så klart).


VAR OCH EN BLIR SALIG PÅ SIN TRO. PRACKA INTE PÅ NÅGON ANNAN DINA ÅSIKTER FÖR ATT SEDAN IDIOTFÖRKLARA DOM FÖR ATT DOM INTE HÅLLER MED DIG.

Av Quipus - 30 december 2023 21:18

ÖoB hade billig coca-cola, så jag var inne i Skurup och handlade det. Lite annat också som jag behövde.

Annars har dagen varit lugn. Behöver verkligen några sådana dagar emellan.

Av Quipus - 29 december 2023 20:29

Carina på Babysocks kennel var på besök idag. Med sig hade hon Karro och Bernt. Dom skulle träffa Slända och se om tycke uppstod. Och det gjorde det! Slända har nu nya människor och vi önskar alla lycka till!

Carina hade med sig godis till hundarn, så gulligt!

     

Av Quipus - 29 december 2023 20:28

Fick ett underbart sms från Javas nya människor. Det berättas där att hon är en trygg valp som har funnit sig väl tillrätta i sitt nya hem. Tack för uppdateringen!

 

Av Quipus - 29 december 2023 20:24

Har man skrivit ett avtal där båda är överens och båda har skrivit under, är det det som gäller. Då kan man inte plötsligt få för sig att man vill ändra på det. Det är något jag har blivit utsatt för nu och denna människan kommer jag avsluta all kontakt med när våra affärer är avslutade.

Även muntliga avtal gäller. Fick höra om en familj som blivit lovade en vuxen hund från en uppfödare. Hunden blev besiktigad och färdig för avhämtning. Dagen innan hämtning skulle ske, kontaktar uppfödaren köparen och avblåser alltihop.

Tydligen tycker vissa att man kan gå efter egna regler. Sådana människor vill jag inte ha i mitt liv, tack.

Av Quipus - 28 december 2023 21:47

Mycket som ska göras ikapp. Vi åkte ju troligtvis på covid och låg utslagna i en vecka. Det enda vi orkade med var hundarna. Inget kommer ivägen där inte...

Men nu ska ju allt göras...

Idag har jag i alla fall varit chaufför åt en vän, vars bil bråkade. Nu är den bilen på benen (hjulen) igen. Skönt.

När det var gjort, for jag till Sjöbo för att hälsa på hos Catarina och Sara på Sjöbo Djurvård. Så mysigt, så jag unnade mig en extra stund att sitta där och umgås.

Det riktiga skälet var att jag skulle köpa hundmat, färskfoder till valparna. 20 korvar vom puppy blev det. 

Hem och ta en värktablett för det hade jag glömt. Så kom dagens besök. En mycket trevlig familj från Oxie som var ute och botaniserade bland uppfödare. Nyttigt att åka runt och hälsa på och träffa olika kennlars hundar. Vi får se vad det slutar med.

Sedan har det varit telefonprat, middag, mer telefonprat och nu datorn. Några mail har halkat efter, men är nu ikapp. Så! Nu har jag nog gjort vad jag skulle idag. Tror jag...

Av Quipus - 27 december 2023 21:11

Idag var jag och lämnade Nowah i hennes nya hem i Lomma. Hon kommer få det jättebra, känner mig så nöjd.

Av Quipus - 26 december 2023 21:19

Ända uppe från Askersund kom dom. För att möta Ghost men kärleken föll på en annan hund; Glace. Så kan det bli. Ghost visade inget större intresse, vilket är normalt för en sheltiehane i puberteten. En valp är i princip alltid mer sprudlande och lätt att få kontakt med.

Båda sökte nya hem, så inte spelade det någon roll för oss. Jag är bara glad att vi hade en hund som matchade med dessa urtrevliga människor.

Har fått sms att dom kommit hem ordentligt igen också, så skönt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards