quipuskennel

Alla inlägg under april 2021

Av Quipus - 30 april 2021 20:25

Känner mig allmänt blähä idag, så jag är inget kul att ha och göra med. Värken, luftrör och ångest bråkar.

Vi stoppade ändå in Karlos och Slända i bilen för en tur till Svaneholm. Men se DET gick inte min kropp och själ med på. Fick knappt luft och ångest på det.

Körde hem med husse och hundar och for iväg för att försöka komma ikapp min hjärna. Då börjar motorlampan på bilfan att lysa. Fick fatt i Tobias, så bilen är på plats där. Gick hem därifrån i rask takt. Smart för andning och värk..... INTE!!! 

Nu vill jag bara strunta i denna dagen och gå och lägga mig.

Hundarna har ätit och är ute igen. Så skönt att kunna ha dom ute så mycket. Har saknat detta, både hundarna och jag.

Av Quipus - 29 april 2021 22:41

Har varit chaufför åt Maggan, som skulle iväg och bli vaccinerad mot det otäcka. Kidnappade henne sedan och tog med henne till Dollar Store och Ica. Ville kolla att hon inte ramlade omkull efter vaccinationen.

Hon har smsat mig nu ikväll och berättat att hon mår bra.

2 kg kyckling är tillagat. Dels i ugnen och dels i en jättestor kycklinggryta.

Pratat med flera människor om en sak som hände häromdagen, ska se om jag ids skriva om det någon dag.

Av Quipus - 28 april 2021 20:44

Värken är lite lagom tråkig. Rösten är helt åt helskotta. Men det är ju kanske bra om jag då höll tyst några dagar? Och hur är det tänkt att gå till??? Ni som känner mig, VET att det inte fungerar.

Dricker min dekokt på ingefära och citron. Smakar urk, men har gjort nytta. Var inne och handlade idag, men glömde köpa ingefära. Får ta det imorgon.

Hundarna fick viltkött ikväll, första gången vad jag vet. Mycket uppskattat! Till och med Dali åt upp hela portionen. Dali är dålig på att äta under löpen, så troligt är det att det är på sluttampen. Ska para Zajva med Karlos imorgon, om det går. Sedan får hon vara nöjd.

Fick svar från SKK angående Vittras dubbelparning och det var inga problem. Dom hade fått informationen dom behövde.

Pappren på Viking är skrivna. Han är HÖGT älskad i sitt nya hem...

Av Quipus - 27 april 2021 21:09

Det blev en superparning idag, mellan Karlos och Zajva. Vi hoppar över imorgon, men testar i övermorgon igen. Vill så gärna ha valpar efter Karlos...


Tidigare idag var husse och jag i Trelleborg och handlade. Där var billig läsk på Willys, 3 flak blev det. Och kycklingfilé också. Favoritköttet här hos oss!

Av Quipus - 26 april 2021 21:48

Parning idag, Dali/Zajva


Dagisvovven Bettan fyller 13 år idag. Grattis Bettan!!!



Av Quipus - 25 april 2021 21:19

Eftersom det tycktes vara lite tidigt i förrgår, hoppade vi över parning igår. Idag gick det superfint! Vi parade Zajva med Karlos även idag. Imorgon blir det Dali. Är så himla spännande detta!


Har skickat upp dokumentet angående Vittras dubbelparning via mail.

Av Quipus - 24 april 2021 22:07

Känner mig sjuk som en hund. Hur nu det uttrycket fungerar?

Har Alan Walker i högtalaren och mår allmänt skrutt. Blir inte roligare än såhär idag.


Av Quipus - 23 april 2021 21:43

En väninna till mig vill ha hjälp med att hitta uttryck, eller snarade "utrop" från filmer. Något man kan liksom tjoa ut. Det är till en hundvalp, en hane. Uttrycket ska börja på J, men det funkar med Y eller I, i vissa fall G, bara det går att uttala som J. Bröderna ska heta Jabbadabbadoo och Jippikayey.

Hoppas där är någon som kan hjälpa min Anna med detta!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards