quipuskennel

Alla inlägg under maj 2022

Av Quipus - 31 maj 2022 21:01

Vi testade att para Karlos och Gaia idag, men det gick inte. Förhoppningsvis beror det på att det är någon dag för tidigt. 

Av Quipus - 30 maj 2022 19:56

Jag behövde ta igen mig lite, då värken var bråkig. Men det var väntat, eftersom det har varit lite flängande och några extra påfrestningar senaste dagarna. Rune hjälpte mig snällt nog att vila.

Mitt på dagen körde jag till Skurup, ensam, för att hämta medicin på apoteket. Passade på att flumma runt lite i min ensamhet och var inne i några butiker. Handlade lite på torget också. På Coop hittade jag 2 räkmackor med kort datum, så det blev middagen idag.

Gaia har bott in sig hyffsat. Känns säkert konstigt för henne att vara här. Hon är ju van att bo med bara en hund till och nu får hon slåss om uppmärksamheten med 9 andra. 
Spermaprov är kollat på Karlos idag. Detta eftersom han ska para Gaia och jag vill veta att det är lönt att göra den parningen. Karlos var ovillig att lämna ifrån sig så mycket, men det räckte, det han donerade. Där var fullt liv i det lilla provet.

Gaia fick vara med som teaser. Hon har verkligen godkänt Karlos som sin hane. Dom flirtade hej vilt och hon ställde upp sig och vred undan svansen. Men när Karlos skulle kliva på, blev hon sur. Vi ska prova imorgon.

Av Quipus - 29 maj 2022 20:32

Promenad runt Svaneholm. Gabriella kom ner och lämnade Gaia. Med sig hade hon vännen John. Dom hängde med på promenaden. Kent hade Viking och Nowah, Mona Palle Pralin. Runes bror John hängde med på promenaden och vi hade med oss Vide, Cree och Drobna.

Härlig promenad i lagom väder. Gabriella och jag fick tillfälle att prata ikapp oss lite. 

Efter promenaden fikade vi.

Sedan körde Gabriella och hennes John hemåt och lämnade Gaia och dessutom några plantor som vi fick.

Vi körde hem broder John och sedan vidare till Hönsinge på loppis.

Efter det hem och introducera Gaia i flocken. Hon visade tänderna och högg efter Dali när han gjorde närmanden. Karlos däremot fick gärna komma nära, smart hund. Det är ju Karlos som ska få den äran.

Raqqa nästan dog när hon fick syn på Gaia, men det gick över. Temla välkomnade henne med öppna tassar.

Nu är matningen över och Gaia var lite sparsam med ätandet. Inte konstigt när man är på nytt ställe. En underbart vänlig och mysig hund!

 

Av Quipus - 28 maj 2022 22:44

Min underbare Dali fyller 6 år idag!

 

Av Quipus - 28 maj 2022 20:38

Den står bara och tuggar. Jag gör ett kort inlägg.

Promenad Svaneholm imorgon; söndag. Vi träffas på parkeringen klockan 13. Ta med fika. Inga lösa hundar och vi plockar upp efter våra hundar.

Inställs vid dåligt väder.

Av Quipus - 27 maj 2022 20:49

Fattar inte varför det ska vara problem med att sätta in YouTube-klipp numera. Ser ni andra videon? Om inte, så är det i alla fall Norges underbara bidrag till Eurovision Song Contest i år.





Av Quipus - 26 maj 2022 20:33

Vi började med att köra till Skurup för att köpa ny gräsklippare på Jem & Fix. Billigast möjliga, 799:-. Ett par bärbuskar följde också med; en hallon och en björnbär. Och en salvia...

Dollar Store och Willys besöktes också, men inte mycket inhandlades. Lunch på Baked and Grilled, deras ruskigt goda buffé. Stort urval på rätter; pommes frites, stekt potatis, ris. Kött är där fisk, kyckling, kalv, kåldolmar. Pasta med nöt. Massor av grönsaker och olika dressing. Pizza kan man också välja. Vi åt så vi var fyrkantiga...

Vilade en stund när vi kom hem. Sedan fick jag en idé. Släpade med Rune ut tillsammans med Vide. Rune hade ingen aning om vad vi skulle göra. Vi tränade inkallning! Så kul vi tyckte det var allihop! Sedan gjorde vi samma sak med Temla. Båda våra vackra blå var sååå duktiga. Tänk vad godismuta kan göra mycket nytta... Men i det läget tycker jag att godismuta är jättebra!

Nu är vi färdiga med alla måsten för idag.

Som det ser ut så ska vi stå på loppis på lördag, Lotta och jag. Förra helgen regnade bort och denna helgen hotas det med samma sak. Men vi hoppas på det bästa.

Av Quipus - 25 maj 2022 21:56

Alla hundarna har fått klippt sina klor och pälsarna är kraffsade. Raqqa och Drobna hade tovor bakom öronen, så dom är bortputsade.

Mitt i alltihopa kom PostNord med 2 paket till oss. Vi gjorde en beställning från Matsmart häromdagen, så nu är förrådet av dressing bland annat påfyllt.

Värken är elak ikväll, men det är ju inte konstigt. Det är ju inte så att jag vilar mellan varje hund, utan jag kör på i hundranittio. Plötsligt känner jag att jag har ont i ytterdelen på höger fot. Upptäcker att jag väger över på höger ben, något jag försöker undvika. Dessutom står jag på utsidan av foten (?). Inget ovanligt i och för sig för jag har dålig koll på ben och fötter och har dom gärna i lite alla möjliga konstiga ställningar.

Hundarna har ätit, dom fick kycklingben först och sedan torrfoder i flocken. Idag fick Vittra för sig att hon visst det kan äta kycklingben. Detta har hon och Cree vägrat, så jag har klippt av kött åt dom från benen. Mina hundar är inte alls bortskämda, näääääääääää. Men idag ville Vittra ha ben så det fick hon. Tidigt tecken på dräktighet?

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards