quipuskennel

Alla inlägg under december 2015

Av Quipus - 31 december 2015 14:13

Så är det dags igen. Dags för rädda hundar och katter. Önskar att de med rädda djur sökte veterinärhjälp i lite mer god tid än vad de gör. Önskar också att djuren får hålla sig inne när det smäller som mest. Att dom inte blir tvingade ut i koppel. Och inte heller att dom får en chans att smita ut genom dörren när antingen familjemedlemmar eller gäster springer ut och in och glömmer hålla koll. 

Smällandet kommer gissningsvis inte att upphöra. För egen del tycker jag att det hör till nyårsfirandet. Men så har jag ju "lyxen" att bo på landet där det inte finns grannar som smäller raketer särskilt tätt inpå huset. Vi brukar ta ut hundarna på inhägnade gårdsplanen, själva vara med där ute och titta på det vackra skådespelet alldeles gratis. Antingen tittar man mot Anderslöv eller mot Skurup, gott om färger brukar det vara.

Så till något annat: höll just på att ramla av kontorsstolen! Fick syn på "vår" räv, mitt på dagen, detta för andra gången. Jag kallar den för "vår" räv, den verkar så hemtam här. Förra gången gick den lugnt och sansat över baksidan av tomten. Det syntes att den gjort det många gånger förut. Kanske är det samma räv som jag upptäckte sovande på gödselstacken för några år sedan? Då var det bara en bebis. 
Den ser fin ut i pälsen och lagom i hullet, den får mer än gärna bo här. Tycker dom är så vackra.

Må väl!

Av Quipus - 24 december 2015 19:14

God Jul önskar vi Er alla från Quipus Family;
Diana, Rune, Troll, Tipi, Xander, Tinka, Yakki och katten Elvis

Av Quipus - 14 december 2015 20:43

Jag gav upp och satte in en annons på Blocket till slut. Fick 3 svar och det blev ett jättetrevligt par i Landskrona som fick hem det lilla odjuret idag. När dom hade bestämt sig, körde vi upp till veterinär Lennart Nord för att besiktiga honom. Tur man har granne med det yrket  !
Fick med en massa gamla dagstidningar hem, till kommande kullar. Och en massa valpmat som datumet var lite kort på. Något mina hundar inte bryr sig om ett enda dugg.


Sedan bar det av till Trelleborg för att göra bilen laglig med ordentliga däck. Jag hittade däckfirman på Blocket: Ralebs Bilar. Kan absolut rekommendera dom! Efter däckbytet fick jag frågan om jag kunde tänka mig att sälja Ture (min bil alltså). Jag har ju funderat på det, nu när jag har fått en ny familj med en "svärmor" som gärna vill följa med ibland. Svårrt när man inte har något baksäte...Vi får se hur det blir...

Må väl!

Av Quipus - 9 december 2015 12:39

Nä, nu är valparna snart 4 måander. Jag måste inse fakta att jag inte kan ha 3 valpar från samma kull kvar. Det är som ett slags desperat försök att hålla kvar "Figu"-blodet och se till att det inte försvinner. Men försvinner gör det knappast. Carro har Uni från kullen och hon kommer förhoppningsvis att få någon kull i framtiden. Själv ska jag ju behålla Tinka och Yakki...

Och så det där med att jag har så svårt för att annonsera på Blocket... Jag får nog lägga det åt sidan, åtminstone med denna valpen. Jag syns ju inte ute i andra sociala medier, är en av de där som ABSOLUT inte vill finnas med på Facebook. Och då känns det ibland som att man inte existerar. 

Jag har heller inte någon hemsida längre. Vet inte om jag kommer ordna med det senare, men just nu är det så mycket annat som snurrar. Mest flyttandet. Vilket går framåt i lite lagom takt.Otålig? Jag? Näääääääädå...

Må väl!

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards