quipuskennel

Alla inlägg under juni 2023

Av Quipus - 30 juni 2023 20:35

Rune och jag bjöd Lars på Dinah's Place i Abbekås. Mycket god mat! På hemvägen stannade vi till vid Beddinge Glass...

Nu är vi mätta och nöjda. Hundarna också. Det vankades kött och turkisk yoghurt ikväll.

Av Quipus - 29 juni 2023 20:38

Våra 2 söta systrar Drobna och Daphne fyller 2 år idag! Foton får vänta till imorgon.

Rune och jag körde till Sjöbo idag. Vi skulle lämna en bal med Åkes papper och dessutom hämta hundmat. Jättekul att träffa Catarina igen!

Efteråt körde vi till Höör. Inget vi hade planerat, men så blev det. Vi besökte Dogman där dom har en stor reaavdelning. Vi hittade fina koppel i vår favoritfärg; illgrön.

När vi var färdigshoppade åt vi en ägg och baconburgare på Eddis Grill. Så gott!!

Av Quipus - 29 juni 2023 20:36

Idag fyller min exmake, tillika vår vän, Lars 60 år! Han är "skulden" till många av våra fina hundfoton här på bloggen. Hoppas du har haft en underbar dag!

Av Quipus - 28 juni 2023 22:05

Granne Birgitta bad mig skjutsa henne och hennes svarta labrador Scott till veterinären. Så klart ställer jag upp! Dels för att jag är mån om att hunden ska få vård om den så behöver, dels för att jag alltid tar chansen att lära mig något.

Det visade sig dock att Scott släpar runt på 4-5 kg övervikt (labrador...), dels har han höftledsfel, vilket var känt sedan tidigare. Det blir ju inte bättre av övervikt...

Blodproverna var bra. Han sattes på bantningsfoder och strikt diet. Även smärtstillande, Onsior.


Idag gratulerar vi Viking på hans 5-årsdag!

Av Quipus - 27 juni 2023 21:27

Vi har börjat introducera Pondus Hundmat till våra hundar. Dom tycker om det allihop och magarna verkar också må bra. Vi köper det på Dogman i Trelleborg. Korvarna innehåller 5 kg. Köper man 4 korvar; 150:-/styck, får man en på köpet. Alltså 600:- för 25 kg. Bra pris! Men man ska ha plats i frysen också, vilket vi inte har just nu. Som tur var kunde vi låna plats i Runes brors frys så länge.

Av Quipus - 26 juni 2023 21:39

Idag följde jag med Lars till Lund. Han behövde förnya garderoben och det lyckades vi med. Han är trogen sitt Dressman och han blev nöjd även idag.

Det har äntligen regnat idag! Och åskat också! Så nu ska det väl gå lite lättare att andas...

Av Quipus - 25 juni 2023 20:45

En av katterna som dykt upp här hos oss i samband med att Svarta Sara löpte var Randy Pandy. Parningen genomfördes dock av den snedörade (blodöra) som fick smeknamnet Snedöra inför vittnen. 

Men det vet man ju att en honkatt kan bli parad av flera hanar på ett löp. Därför antog vi att det var därför Randy Pandy blev kvar här hos oss. Ja, och så det faktum att här är fri tillgång på mat åt katterna.

Svarta Sara födde ju sin kull för bara några dagar sedan; 3 stycken blev det.

Idag knackade Rune på fönstret, så jag gick ut. Han ville visa mig något. Innanför stalldörren stod en kattunge på ca 3-4 veckor! Jag utbrister dumt - vad fan är det? Min hjärna kunde liksom inte processa detta...

Det visar sig att Randy Pandy inte är en hankatt, utan en hona även detta. Och hon har fått ungar; 5 stycken!

Av Quipus - 25 juni 2023 20:44

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards