quipuskennel

Alla inlägg under december 2020

Av Quipus - 31 december 2020 17:31

Vi säger farväl till detta eländiga år och ser fram emot ett nytt mycket bättre. Annars får vi väl gilla läget och ta vad vi får?


Viking

 

Banshee

 

Bagpipe

 









Av Quipus - 30 december 2020 21:35

Av Quipus - 29 december 2020 23:15

Jag kommer inte klara det ensam... Hur mycket jag än tror det själv.




Av Quipus - 29 december 2020 21:42

Inga foton idag, matte är helt slut. Därför skriver jag; Dali, idag.

Jag tog med mig frun (Vittra) och dom 2 små barnen till Asmudtorp idag. Detta för att besöka veterinär Erik Mörne. Matte körde så klart. Husse hade missat att ta ledigt, så Bettans husse följde med istället. Detta är vi mycket tacksamma för!

Jag vägde 10,2kg, min dotter Banshee 3,1 och sonen Bagpipe 2,8.

Till mattes förvåning gick jag som ett proffs i kopplet, trots att det var främmande mark. Jag har ju haft stora problem med detta tidigare, men matte och jag har verkligen tränat.

Anledningen till att vi skulle besöka veterinär Erik Mörne var för att bli ögonlysta. Både jag och mina vackra barn var fria!

Malin från Bjäratrollens kennel var där med sin kull också, alla dom 4 var fria dom också! GRATTIS!

Nu ska vi natta oss, vi är alla trötta. Men jag måste berätta en sak - den där Bettans husse var en trevlig typ. Det gick till och med att ligga och mysa i hans famn!

Av Quipus - 28 december 2020 22:39

Vi tog oss en tur till Ystad, främst för att lämna 2 säckar med kläder till Öppna Hjärtat. Sedan en liten runda in i butiken också. ÖoB fick sig en visit, innan vi körde till Skurup för att äta på Skurups Grill. Baconburgare!!!

Nu ikväll har jag chipmärkt valparna och gjort en lite "skrämmande" upptäckt. Mer om det senare, men det är INTE negativt. Dali blev ordentligt genomkammad, hemskt vad den hunden kan fälla...

Imorgon ska han och några till ut och åka bil.

Av Quipus - 27 december 2020 22:31

Av Quipus - 27 december 2020 22:07

Jag har legat nästan hela dagen. Tur husse är hemma och kan sköta om det viktigaste; hundarna.

Nemi kom hem efter att ha varit på "kollo" i sitt blivande hem. Hon flyttar dit i början av januari, men jag föreslog att dom kunde låna hem henne lite om dom hade lust.

Det hade gått bra och matte Nina i nya familjen verkade glad.

Matningen är klar för dagen. Jag gjorde i ordning Dali lite lagom bra, får fortsätta imorgon. Han har stor päls! Eftersom han ska till veterinären på tisdag vill jag att han ska vara snygg i håret, så klart.

Av Quipus - 26 december 2020 20:57

Varit till svärmor och lämnat julklappar. Fick med mig en såååå snygg kofta hem... Som om jag inte har tillräckligt med kläder! Svårt att motstå bara....

Bettan har åkt hem, hennes husse mår bättre. Hon är ju inte så krävande, då hon är 12½, men hon ska ju ut några gånger om dagen ändå. Hennes husse är sjukskriven, så dom får rå om varandra ett tag nu.

Hundarna har fått mat. Som tack för det lyfte Karlos på benet mot pallen i köket. Efter det gjorde Dali likadant. Attans svinpälsar!!!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards