quipuskennel

Alla inlägg under januari 2017

Av Quipus - 31 januari 2017 20:53

Mer info kanske kommer  

Av Quipus - 29 januari 2017 22:10

Idag har jag och husse i familjen varit i Glimåkra. Där ute på parkeringen möttes vi av Carina och hennes 4 härliga sheltietikar. Och inne i lägenheten fick vi då äntligen träffa honom live... Han gick rakt förbi mig, med bestämda steg mot sin nye husse. Det var så sött!
Vi fick en rundtur i lägenheten och det måste jag säga; skulle jag någonsin bli tvungen att bo i lägenhet, så skulle det vara precis en sådan. Jag trivdes där direkt!
Vi satte och i soffan för att fika och plötsligt hörde de 4 tikarna något och for iväg, skällande. Lille bebis gick till tryggheten och satte sig - sin nye husse!!!

Allt pappersarbete klarades av och så var det dags att köra hemåt. 

Men innan vi körde, fick vi träffa Quipus Krumelur. Han är en sådan goding!!!!
Lille bebis låg fint i sin bur och sov hela vägen hem. Husse fick ha buren i sitt knä, eftersom vi har skåpbil. Resan tog sin lilla tid, dålig sikt på grund av dimma och regn, usch!!!
När vi kom hem fick Troll och Cheena träffa lille bebis först. Cheena blev överlycklig!!! Hon visste inte vilket ben hon skulle stå på. Troll var måttligt imponerad och visade sitt missnöje. Detta genom att demonstrativt lyfta på benet mot mig!!!!!!!! Detta är privat egendom!!! Hade väldigt svårt att hålla mig för skratt. Troll kommer undan med alldeles för mycket, jag vet! Men det är min hund, jag får skylla mig själv.

Sedan fick resten av gänget också träffa honom. Dom tog emot honom på ett bra sätt, jag är stolt över mina hundar. Fast Tipi var ju tvungen att visa tänderna och berätta att jag är INTE din mamma.

       


Tack Carina för en jättetrevlig liten kille! Han ser härlig ut och har ett underbart temperament!

Husse har nog fastnat för namnet Ior, verkar det som.

Av Quipus - 29 januari 2017 22:08

Men den fick jag ju inte behålla så länge... Cheena tyckte den var sååååå fin!!

Örhängena håller jag däremot hårt i!


 

Av Quipus - 26 januari 2017 21:30

Idag fyller jag 2 år! Är inte så bra på att ta selfies, men håll till godo.

Slick i örat på er allihop!
Xander


   

Av Quipus - 24 januari 2017 23:28

Inte våran Elvis!
I brevlådan låg idag en efterlysning. En katt som bor ungefär 1 km från vårat har försvunnit den 20e januari. Det är en siames vid namn Benny. Så husse och jag tog Xander och Tipi och gick en sväng för att leta. Jag har sms-kontakt med ägaren, hoppas så att Benny dyker upp helskinnad.


Xanders son var hos veterinären idag, allt var utan annärkning, även ögonen. Härligt! 

Av Quipus - 22 januari 2017 13:47

I fredags satt jag "barnvakt" åt Sussie schäfervalp Milo. Det var andra gången och han blev överlycklig när jag kom. Han är en lätt hund att passa, precis som förra gången låg han mest och sov.

När Sussie kom hem tränade vi lite med honom och sedan blev Sussie och jag att sitta i varsin fåtölj och pratade innan det blev dags för mig att köra hem.

Väl hemma hade husse börjat med maten och vi satt och myste i väntan på den. Vi, det var husse, jag och alla 7 hundarna i soffan.

Lördagen var det dags för kloklippning av hela gänget. Den ena bar sig värre åt än den andra.... Vet inte vad som tagit åt dom!

Och så nu imorse vaknade jag förkyld, bläääääh!

Av Quipus - 19 januari 2017 17:47

Fick foton från kennel Banksia, som har 2 tikvalpar efter Xander. Foton tagna av matte Beatrice Walldén


http://banksiashelties.wordpress.com


     

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards