quipuskennel

Alla inlägg under mars 2019

Av Quipus - 31 mars 2019 21:59

Foton kommer om någon dag, orkar inte idag.

Men resultaten kommer här:


Babysocks Veni Vidi Vici "Ior" shetland sheepdog öppen klass hanar Kvalitetspris Very Good Oplacerad i konkurrensklass

Kritik:

2 years old male Very small Size Looks feminin Correct proportion in body Good Muzzle, stop & skull Would like a better front A bit wide movement in back

Han visades av min extradotters mamma; Jeanette. TACK FÖR HJÄLPEN!


Quipus Vittra Minos Atim Wepayowew "Vittra" shetland sheepdog öppen klass tikar Kvalitetspris Very Good 3a i konkurrensklass

Kritik:

Correct size Good muzzle & stop Good placement of ears 1 canine is inverted Front angulation could be better Correct topline Good rearangulation Moves well

Hon visades av mig


Dreamwishes Dante "Dante" tysk spets/mittelspitz unghundsklass hanar Kvalitetspris Excellent!!!!! 3a i konkurrensklass

Kritik:

35,5 cm Maskulin hane Bra huvud Väl utfyllt nosparti Ngt stora ögon Bra vinklar fram Kunde ha mer djup i bröstkorg Tilläckligt kort länd Bra placerad svans Bra bakbensvinklar Bra pälsstruktur Rör sig bra Kunde bära upp huvudet bättre

Han visades av extradotter Mari TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Pälsarna gjordes vid av Catarina och Sara, kennel Kalimera. TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Det var verkligen jättekul att vara med på utställning igen. Det tar hemskt mycket på min kropp, men någonstans är det värt det. Massor av människor kom fram och hälsade, så attans kul!

Av Quipus - 30 mars 2019 21:03

Hämtade Mari, så vi kunde träna med hundarna lite. Fast först satt vi och umgicks med hela gänget. Träningen gick jättebra. Mari blir nog att få gå med både Ior och Vittra, för min kropp är inte så vänligt inställd till omgivningen just nu. Husse visar Dante. 

Selar framplockade och kollade att dom passar. Väskan packad med allt som behövs. Och lite till. Hundarna genomborstade en gång till. Dante fäller....... 

Och så ska klockan ställas om inatt. Tack för den liksom!

Av Quipus - 29 mars 2019 11:42

Mitt hjärta och min hjärna är inte överens. Och dessutom skäller Malin på mig  . Willow får stanna hos oss tills vidare, så röntgar vi troligtvis om henne om ett halvår.

Av Quipus - 29 mars 2019 08:46

Händer en hel del med hunderiet hos oss nu. Karma har flyttat, Wizzka har flyttat, utställning på söndag och Willow är till salu. Försöker komma med en massa ursäkter för att behålla henne, men det är bara att inse fakta. Hon befanns vid röntgen av höfter och armbågar att ha HD C. Något hon kan leva ett vanligt liv med, men i mina ögon är hon inte lämplig för avel. 

Förbaskat ledsna är vi. Hon är mycket älskad, men vi måste vara realistiska. Att behålla henne innebär att hon tar upp en plats i flocken. En plats som kan ges till en hund som kan tillföra något för aveln. Så med sorg i hjärtat har jag nu satt ut en annons på henne...


 

Av Quipus - 28 mars 2019 23:27

Det är väl inget jag någonsin kan hoppas på. Bilen vi hämtade igår skulle vi köra idag. Jag skulle vara chaufför åt en bekant. Glatt stoppade jag in vad jag skulle ha med mig i bagaget, stängde luckan, eller nä. Den gick inte att stänga. Så vi fick ta vår Pixi ändå. Väl hemma igen försökte vi olja låset, kanske var det det som var problemet? Nä. Alltså får jag ställa upp Cobby till Tobias imorgon bitti. Allt är alltså som det ska i min värld. Hrmpf!

Av Quipus - 27 mars 2019 22:04

Äntligen har vi fått hem vår extrabil; Cobby. 


 

Av Quipus - 26 mars 2019 19:47

Ont som attan idag, så jag fick ställa in min "date" med Mari. Det enda jag fick gjort i Skurup idag var att handla. Det är ju tisdag och då handlar jag på Coop, eftersom man får 5% rabatt om man handlar för över 200:- Och DET är ju inga större problem...

I söndags var i alla fall jag och Malin iväg till Stockholm. Jag körde hem till henne och sedan körde vi vidare till Hässleholm där vi tog tåget till Stockholm. Vilda vov, jag har inte åkt tåg sedan 80-talet någon gång. 

Med oss upp hade vi Wizzka som nu har flyttat hemifrån. Wizzka är 15 månader gammal och ska snart löpa, så jag var beredd på det värsta. Var helt säker på att hon skulle uppvisa någon slags nervkalops. När hon kliver ner på perrongen säger hon - Stockholm, här har ni mig äntligen! Hon uppförde sig helt otroligt! Inget var konstigt, nästan som om hon är där en gång i veckan, typ. Lilla bonnhunnen...

Överlämningen till nya ägaren gick bra och dom har verkat nöjda i sina uppdateringar via sms.

Med oss hem hade vi en hane som Malin köpt. En svart/vit goding, vid namn Kakan. Mer information vill jag inte lämna ut, då han inte är min. MEN SÖT ÄR HAN!!

Igår var husse och jag i Trelleborg med Willow för att röntga om henne. Något hade tydligen blivit fel vid förra tillfället (förra tisdagen) och plåtarna gick inte att skicka iväg. Alltså blev hon omröntgad och det gick bra. Jag stannade tills dom bekräftade att plåtarna gått iväg. Hoppas resultatet kommer snabbt! Detta tar på nerverna!

Flocken känns liten här nu. "Bara" 6 hundar kvar, som trivs jättebra tillsammans. Förhoppningsvis händer det lite i vår. Dels en valpkull dels en hemlis.

Messade till Karin som ju fick en kull efter Ior den 13 mars. Skönt att få veta att allt är bra med både mamma och alla 5 valparna. Skulle det vara så att någon är intresserad av en valp där, får ni gärna höra av er, så skickar jag er vidare.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards