quipuskennel

Alla inlägg under december 2019

Av Quipus - 31 december 2019 23:14

Quipus Family önskar Gott Nytt År!


 

Av Quipus - 30 december 2019 22:24

Skjutsade Maggan till Ystad, hon skulle till banken. Jag passade på att handla hundmat, små bitar, eftersom 3 av hundarna plötsligt fått för sig att dom MÅSTE ha små bitar. Vad då bortskämda????? Handlade garn till svärmor, på Rusta. Tillbaka i Skurup åt Maggan och jag varsin baconburgare, sedan körde jag hem. Trött i skallen och kroppen. Blev piggare av att träffa min galna flock igen. 

Viking har blivit pappa. Gick inte så perfekt, mer om det senare.

Fortfarande inget blod från Ior!!

Av Quipus - 29 december 2019 19:09

Av Quipus - 28 december 2019 20:32

Inget blod varesig igår eller idag!!

Av Quipus - 27 december 2019 21:42

Tydligen stod jag konstigt hos veterinären idag, när jag höll Ior under ultraljudet. Nu har jag fruktansvärt ont i ryggen, troligen ischiasnerven som bråkar. Så nu ska jag natta hundar och sedan blir det sova.

Av Quipus - 27 december 2019 17:57

Prostataundersökning med ultraljud. Det visade en fortsatt förstorad prostata, men inget som skulle vara enormt oroande. Veterinären såg något underligt, som hon skulle ta med annan veterinär. Typ en utvidgning av urinröret. Det kunde dock komma av att prostatan varit förstorad ett tag. Urinprov togs också, med nål genom buken. Ior låg så fint, spände sig bara ytterst lite. 

Ior fick utskrivet Onsior för ytterligare en vecka, så totalt 2 veckor ska han ha det. 

Blöder han fortfarande om en vecka ska ett ytterligare prov tas.

Om en månad ska han tillbaka till Lund för nytt ultraljud.

När vi kom hem tjoade han av glädje. När dom andra gick ut, gick han in. Eftersom han är dålig på att äta så fick han en skål med lite kraftigare torrfoder. Allt gick ner!!! Och som kvitto kom en stor rap! Söte hund!!!

Av Quipus - 26 december 2019 21:48

Den filmen har vi tittat på ikväll. Jag har sett den en gång innan, men för husse var det premiär. Han gillar den lika mycket som jag gör.

Vi har mest tagit det lugnt idag. Varit en sväng till Dollar Store och sedan gjort lite ditt och datt. 
Hundarna nattade och Ior medicinerad.

Ior hade blod i sin byxa vid ett tillfälle idag.

Jul

Av Quipus - 25 december 2019 20:36

Eftersom husse jobbade igår på julafton, så blev det ingen julmat för mig. Hade helt enkelt inte lust. Men nu har vi ätit julmat idag istället, så gott! 

Hundarna är ute och när dom kommer in ska dom få mat. Och den speciella prinskorven som hör julen till. 

Ior påbörjade igår en ny medicinering; Onsior, som ska hjälpa honom med eventuell smärta.

Jag är dock lite förbryllad över en sak. Amanda sa i förrgår att det var svårt att få in katetern när hon skulle ta urinprov. Där var mycket blod i urinen, men vad provet visade i övrigt vet jag inte. Ska fråga. Men så till det som förbryllar mig - han blöder absolut ingenting sedan dess!

Däremot upplever jag att resten av flocken är lite avig mot honom emellanåt. Det brukar vara ett tecken på att den utsatta hunden är verkligt sjuk.

Ja, massor av spekulationer blir det.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards