quipuskennel

Alla inlägg under maj 2009

Av Quipus - 25 maj 2009 23:20

Från vänster:
Quipus Out Damned Spot Wasko Look

Quipus Ob-La-Di Ob-La-Da A'stam

Quipus Oxygene Waskoya Nipiy K-Pax

Föräldrar är Black Chaney vom Ohmtalteufel och Nike

Av Quipus - 25 maj 2009 23:19

"Wicca" var inte på humör att bli flirtad med. Det fick stackars "Skip" erfara...

Av Quipus - 25 maj 2009 23:16

Ett lite konstigt foto av Svansboden's the Clarvoyant "Räven"

Av Quipus - 25 maj 2009 23:12

Även Zarvo's American Magic Wicca var på Skurupsutställningen. Hon fick följande kritik:

2-årig tik av bra storlek. Feminint huvud. Bra bett och öron. Bra hals och rygg. Kunde ha bättre vinklar runtom. Rör sig ganska bra. Välvisad.

Hon fick en 1:a i kvalitet och kom 2:a i öppen klass.

Slog henne gjorde en dotter till Quipus Lord of the Dance Nion'ba; Tribusas Sapienti (uppfödare och ägare Marie Österberg).

Av Quipus - 25 maj 2009 21:06

Här kommer 2 bilder av Black Chaney vom Ohmtalteufel. Dom är tagna på Skurups inofficiella utställning igår där han fick följande kritik:

5-årig hane av bra storlek. Bra proportioner på huvud. Bra bett. Bra hals och rygg. Välvinklad bak. Rak fram. Härlig benstomme. Rör sig bra från sidan. Trångt fram och bak.

Han fick en 1:a i kvalitet med HP. Han var ensam i öppen klass och i bästa hanklass blev han slagen av sin son.

Av Quipus - 25 maj 2009 00:03

Idag har vi varit på utställning i Skurup. Det gick bra, måste jag väl skryta med.

Både BIR och BIM är efter vår Black Chaney vom Ohmtalteufel. BIR:tiken äger vi dessutom, hon bor hos fodervärd. Hon blev dessutom BIG-3.

Mer utförligt referat med foton kommer närmaste dagarna. Måste redigera bilderna lite...

Utställningen i sig var som vanligt bra arrangerad.

Men lite negativt var det allt med personen som skrev kritiker i vår ring. Hon hade synpunkter på hur jag lyfte upp min ena hund på bordet. Jag lyfter mina hundar i kragen, dom är alla vana vid det. Detta på grund av att jag har väldiga problem med ryggen och inte kommer ner till marken. Hundarna är med på lyftet och mår inte dåligt av det.

Detta valde i alla fall denna kvinna att kommentera. Dock inte till mig utan bakom min rygg. Jag hörde henne... Hon menade att katter kan man lyfta i nackskinnet, inte hundar.

När så hund efter hund fick sin bedömning och blev tilldelade sina plastband (av olika färger, hihi) så lämnade jag tillbaka banden. Dom blir bara kastade i alla fall, sade jag. Spara dom i stället.

Jag vet att dom inte kostar särskilt mycket pengar, men varför slösa?

Nej, då blev jag "hånad" då hon menade på att det var ju storsint av mig. Sagt i en sur ton.

Vem sjutton är hon till att sitta där och vara sur? Ingen har väl tvingat henne? Jag vet inte vad hon heter och tänker inte heller ta reda på det. Men onödigt att bete sig så, tycker jag att det var.

Vi hade tur med vädret! Inte för varmt och inte regnigt. Men när vi var på väg till bilen kommer det några små droppar.

För övrigt var det trevligt, som sagt.

Tack till alla valpköpare och fodervärdar som kom och ställde ut sina troll.

Tack till funktionärerna!
Tack till "lilla" snälla Mari som, som vanligt, fanns till hands. Hjälpte mig in med hundarna från bilen till utställningsplatsen, visade Wicca åt mig och hjälpte till att släpa ut hundarna till bilen igen.

Av Quipus - 21 maj 2009 18:08

Här kommer äntligen lite bilder

Av Quipus - 19 maj 2009 23:31

Detta inlägg har jag redigerat, då jag skrev att "Freja" är kullBROR till "Puma". Det är ju helt omöjligt! Så klart är hon kullSYSTER!!! 



Fick klartecken från tikägaren att tala om vem tiken är:

Zarvo's American Black Blossom "Freja". "Freja" är kullbror till vår "Puma", vilket inte syns på en enda fläck...

Vi hoppas på att matte Christina får sin efterlängtade alldeles speciella valp.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards