quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2016

Av Quipus - 30 oktober 2016 12:53

Idag var det dags för utställning i Anderslöv, Svenska Newfoundlandsklubben anordnade, platsen var ridhuset. Hemskt jobbig miljö att vistas i, ljudet studsade, stressade både folk och hundar. Med oss hade vi Vittra och Troll, Marie var också där med sin läckra sobel. Ja, jag vet! Helt otroligt att jag gillar en sobel, men han är verkligen fin och har dessutom ett fantastiskt temperament . Där var ytterligare en shelties anmäld, men den var inte närvarande. Både Troll och Maries hane fick HP, placeringen blev så att Troll blev 2a med följande kritik:


4-årig (han är 6...) hane av kompakta slaget Bra bett Fin ögonform Kort hals Rak topline Välvinklat bakställ Välansatt svans Lätta vägvinnande rörelser Något kort i proportionerna Öron ok Trevligt presenterad Ok temperament 


Vittra blev BIR-valp med följande kritik:


6 månaders härlig tikvalp Väl ihopkommen Vackert feminint huvud Utmärkt bett Välplacerade och vältippade öron Fin hals Välformad bröstkorg Välvinklat bakställ Lätta rörelser när hon väl visar dom. Vacker päls och färg Vacker hel krage Något timid för dagen Behöver mer självförtroende 


Vi stannade inte för finalen. Miljön var som sagt jobbig, min nacke gör ont och jag ville inte att Vittra skulle få avsmak för utställningar.


Domare var Ingrid Lundkvist



Av Quipus - 26 oktober 2016 23:03

Ikväll fick 5 av hundarna totalt frispel, gapade och for omkring. Jag trodde att det var någon som var på väg hit, men ingen syntes till. Asch, tänkte jag, det går väl någon nere på vägen. När jag tittade ut nästa gång ser jag Xander stå och ruska något, smått, ivrigt påhejad av de andra 4. Jag sprang ut för att se vad han fått tag i. Något skrek ilsket! När jag kom fram såg jag en skadad ilsken råtta sprattla runt på marken. Jag berömde Xander, jag gillar INTE råttor. Han tittade glatt på mig och vips var Tinka framme och avslutade arbetet. Det var ingen vuxen råtta, bara ett smalt, ungt djur, men ändå! Jag är så stolt över mina duktiga råtthundar!

Av Quipus - 20 oktober 2016 20:51

Kände igår att jag hade så förbaskat ont i nacken efter påbackningen förra onsdagen. Jag ringde till min vårdcentral för att be om råd. Kände mig nästan som ett litet barn som fick skäll... Varför hörde jag inte av mig tidigare?? Njääää, trodde ju att det skulle gå över... Men det har det alltså inte gjort. Fick order om att ringa igen imorse, för att få tid till läkare. Fick tilldelat mig min "gamla" läkare, som ju egentligen har gått i pension. Han tar dock fortfarande några akutpatienter, det var kul att träffa honom igen. Konstaterades whiplash, värktabletter och besök hos sjukgymnast på måndag.

TURe ska till Tobias imorgon för att fixas till lite ytterligare sedan besiktningen.

Fick ett mail idag, från en kennel som har en tik efter min Rudolph Valentino. Hon hade hittat min blogg, det var jättekul att få kontakt med henne!


Av Quipus - 16 oktober 2016 23:03

TURe blev påbackad när jag stod parkerad utanför Vårdcentralen i onsdags morse. Jag trodde inte det gjorde någon skada, det har det inte gjort på TURe heller, men på mig. Tänk att nacken kan ta så illa vid sig! Det löper från halva skallen och ner hela vägen längs ryggen. Jag tog registreringsnumret, men har inte gjort något av det. Kvinnan som körde tyckte inte att det hade hänt något, men det tog tillräckligt för att hennes skydd till dragkroken skulle gå itu. Jag behöll lugnet tills hon sa att hon inte förstod varför man parkerade så nära. Då brakade det lös i min hjärna. Så i helvete heller, sa jag till henne. Jag ställer mig alltid på respektfullt avstånd till framförvarande bil. Detta för att jag själv är osäker på var jag har min bil. Alltså förutsätter jag att alla andra är likadana. Nåja, får hoppas att det går över snart, för ont gör det.

Idag körde vi till Skurup för att titta in en sväng på Skurups Höstmarknad. Vi var där vid 13.30 och då var där nästan inga stånd kvar. Men nu har vi varit där i alla fall. Drivande var i första hand en av husses brukare. Med oss hade vi Bett-I, som vi passade idag när hennes husse skulle till sin far. Och så Xander, som behöver se lite olika saker då han är i puberteten. Det funkade jättebra för honom.

När vi körde hemifrån ser vi att det ligger något vid vår brevlåda och när vi kommer närmare ser vi att vi har fått en låda äpplen!! Det är ett par som har sitt fritidshus en bit bort på vägen som har förärat oss en massa äpplen som har blivit omvandlade till ett antal äppelpajer som vi sedan har gett bort till diverse trevliga människor.

Annars är allt lugnt och bra med alla djuren här.

Av Quipus - 12 oktober 2016 23:05

Mammas lilla pojke fyller 6 år idag!!  


 

Av Quipus - 7 oktober 2016 23:46

Just det; TURe är på "besök" hos Tobias igen... Detta efter besök på bilbesiktningen i förra veckan... Utan bil i helgen alltså...

Av Quipus - 7 oktober 2016 23:28

Så ljuv man kan se ut då...   Och det efter att hon försökt svälja Carinas 4 tikar hela, pinsamt...  


 

Av Quipus - 7 oktober 2016 23:27

Så klart skulle linslusen Troll vara med lite på ett foto också

Foto av Carina Jansson, Babysocks Kennel


     

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards