quipuskennel

Alla inlägg under april 2018

Av Quipus - 30 april 2018 14:22

Att vi dessutom bor mitt ute på skånska slätten, gör ju inte det mindre vindigt heller. Hundarna är ute, dom vuxna på framsidan och "barnen" på baksidan. För en stund sedan tittade vi ut. Wizzka sitter med nosen mot vinden, samtidigt rör hon sin högra framtass lite. Husse kommenterade att det såg ut som hon körde motorcykel utan hjälm, med håret fladdrande in vinden.

Får se vad det blir för valborgsfirande. Ambitionen har vi, men frågan är om det är genomförbart...

Av Quipus - 29 april 2018 23:18

Vi tog oss en tur till Svaneholm idag, bara Tipi och jag. Husse blev kvar hemma, svärmor skulle komma på besök och pyssla i trädgården tillsammans med husses bror. Jag behövde till apoteket i Svedala, så jag tog lilla Tipi med mig och försvann. Personalen på Svedalas apotek var lika trevliga som vanligt. 

Sedan körde Tipi och jag vidare till Svaneholm, där vi mötte Gabriella med sin prickiga Winnie. Tipi accepterade Winnie, helt otroligt! Det var mer än jag väntade mig. Tipi gick dessutom utan koppel nästan hela rundan, bara när vi mötte andra hundar, höll jag henne under lite mer kontroll.

Nu håller husse på att nattmata alla vovvar och lille katten. 

Av Quipus - 28 april 2018 20:18

Matte mår bättre, inga tecken på kräksjuka längre. Förutom att hon har förbaskat ont i musklerna runt revbenen, efter allt kräkande. 

Förstår inte vad hon ojjar sig för. Vi hundar kräks ju med jämna mellanrum, ingen som daltar med oss då inte. Nåja, hon är ju inte den gnälligaste människan vi vet, så hon får väl ha någon sådan dag ibland då.

Alla vi hundar fick klorna klippta idag, matte klippte. Sedan gick vi vidare till nästa människa, husse, som krafsade pälsar. Skönt med massage.

Matte korade sämsta på att få klorna klippta, och bästa. Sämst var Vittra, som bar sig åt som värsta barnungen. Matte fick ta tag i henne och ryta till lite. Dante var inte heller så bra... Han skulle som vanligt bitas lite.

Bäst var Willow och Karma Ragata, med tanke på sina åldrar.

På Willow hittade husse årets första fästing!!!!!!!!!!!

Några foton av bästisarna Xanthal och Karma Ragata:


         

Av Quipus - 28 april 2018 20:15

Vägarna avstängda här hemma då det har varit rally. Kul att titta på en stund, tog några foton, men jag tröttnade snabbt.


   

Av Quipus - 27 april 2018 17:55

Matte passade på att få typ vinterkräksjuka... Hon har legat däckad hela dagen, men nu börjar hon känna sig som folk igen. Husse kom hem i morse, så han har passat på att pyssla om henne. Hon, som är väldigt varm annars, fick bli nerbäddad med 4(!) filtar på sig. Efter att ha sovit några timmar, känner hon sig mer som folk igen. Har fått behålla vatten och vindruvor, det enda hon vågat peta i sig.

Jag bröt mig in för att se till henne, blev bekymrad. Det är inte likt henne att må så...

Dante

Av Quipus - 26 april 2018 19:45

Idag fyller dagisvovven Bettan 10 år. Hon hann åka hem igen innan jag kom på att hon kanske ville fotograferas till bloggen. Men hon får en gratulation i alla fall!

Av Quipus - 25 april 2018 21:58

Xander har varit på utredning, som jag skrev i tidigare inlägg. Dom 3 första veterinärbesöken ersatte försäkringsbolaget, men vid det 4e var det stopp. Men efter lite stridande, fick jag rätt, ersättning kommer utbetalas.

Xander själv mår som en prins! Vet inte riktigt vad som hänt, kan det vara min healing? Han var med mig och Yakki och gick runt Svaneholm igår. Inga bekymmer alls, förutom att jag vid något enstaka tillfälle tyckte mig se lite kutryggighet. Men alla andra funktioner är på topp och han är pigg och fräsch. Inget konkret har ju upptäckts vid undersökningarna heller.

Tipi skulle fått ett nytt hem, flytt var planerad i helgen som kommer. Men idag fick jag reda på att det fanns fler hundar i hemmet, vilket jag inte fått information om tidigare. Meningen var att Tipi skulle få ett eget hem och egna människor. Men nu får hon bli kvar här hos oss, om inte rätt hem dyker upp. Hon har inte varit "till salu" direkt heller. 

Hon är inte lämplig att bo med andra hundar, då hon inte är särskilt trevlig. Något flera hundar har fått erfara. Flocken här hemma fungerar utan problem. Utom med lilla Karma ibland då. Men ute bland främmande hundar beter hon sig som en ilsken terrier. Men se bara så ljuv hon kan se ut...  

Av Quipus - 24 april 2018 21:57

       

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards