quipuskennel

Alla inlägg under november 2020

Av Quipus - 30 november 2020 20:37

Av Quipus - 29 november 2020 21:06

På exakt samma datum som förra året föll denna vinters första snö hos oss. Jag är INTE glad...

Av Quipus - 29 november 2020 20:41

Var och hämtade Maggan, sedan körde vi och handlade på Dollar Store, nya Coop och gamla Coop. Handlade åt oss, Maggan och Bettans husse. Han är fortfarande trasig...

Ikväll fick hundarna kycklinglever på maten. Trodde att allihop skulle bli överlyckliga! Men näää. Slända, Nemi och Vittra tyckte att det var det värsta dom ätit. Nemi nästan kräktes av det, som jag skrattade.  Men dom andra tyckte det var gott!

Av Quipus - 28 november 2020 22:30

Känner mig lyckligt lottad, då jag fick se detta tidigare ikväll. Jag bor mellan Malmö och Ystad, men fick den stora äran:



https://read.squidapp.co/news/sImAQIu?r=1&i=jBDje1Uj

Av Quipus - 28 november 2020 19:19

2 fina flickor föddes idag. Mer info om/när kenneln tycker det är ok.

Lotta och jag har varit och shoppat idag, Malmö och Burlövs Center. Även denna gången höll folk bra avstånd. Vi hoppade över några butiker där det var kö/var mycket folk i butiken.

För en stund sedan såg jag ett märkligt ljusfenomen på den mörka himlen. Tror det blir typ åt nordväst. Det var ett grönt sken, som sedan övergick till gult sken för att sedan försvinna. Är utomjordingarna på väg för att hämta mig äntligen?

Av Quipus - 27 november 2020 19:19

En av ungtikarna är jättetonåring och bråkar mycket med 2 av dom andra tikarna. Trist att ha det så. Men hur gör man annars, liksom? Vill ha så dom kan gå i en flock, inte uppdelade. Annat är när dom löper, så klart. Alla våra hundar bor inne hos oss och har en gemensam inhägnad gårdsplan att härja på. Så vill jag ha det, så ibland blir det att någon hund får hamna hos fodervärd. Det känns som om det är på gång med denna damen... Tyvärr, för vi är grymt glada för henne. Men det förtar lite av effekten när hon inte kan vara snäll mot dom andra. När jag tog in för att mata nu ikväll hade hon varit på och brottats med lilla Kaja... Nä, vi får nog fundera...

Av Quipus - 26 november 2020 19:46

Har varit iväg 2 dagar i rad för att hjälpa till med parning på annan kennel. Tiken med sin ägare kom en bra bit ifrån, hade tagit progesteronprov. Men det var för tidigt... Synd! Himla trevlig tik och ägaren likaså.


Fab 2 har idag fått smaka färskfoder i sitt uppblötta torrfoder. DET var GOTT!


Vi har för närvarande en inneboende. Dagisvovven Bettan är här på heltid ett tag, då husse gjort illa ryggen. Då har hon det bättre här, blir svårt för hussen att ta sig ut och rasta henne. Men hon är saknad...

Av Quipus - 25 november 2020 23:35

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards