quipuskennel

Alla inlägg under november 2019

Av Quipus - 30 november 2019 19:48

Mor och dotter kom körande från Karlshamn. Dante gjorde uppenbarligen gott intryck, för på måndag ska han besiktigas och sedan flyttar han någon dag senare.

Förbaskat trevliga människor som verkligen gav intryck av att kunna hund. Dom testade att kolla tänder, öron, tassar och att lyfta honom. Dante själv bestämde sig snabbt för att han hittat en ny mamma.

Av Quipus - 29 november 2019 21:52

"Lilla" Mymlan löper, hennes första löp. Hon fyller snart 1 år, så ingen parning denna gången. Kanske nästa löp. Eller nästa...

Av Quipus - 29 november 2019 20:59

Lotta och jag var i Ystad först, handlade lite där. Dollar Store stod på schemat också, i Skurup. Där blev det mycket handlat... 25% rabatt på julsaker, så en del ljusslingor följde med.

Nu har jag rätt nyss kommit hem från en tur till Malmö. Bettans husse skulle in till NetOnNet och köpa ny mobiltelefon. Det blev en pryl till oss också, men den berättar jag om imorgon, eftersom husse inte vet något.

Vinterns första snö föll idag.  

Av Quipus - 28 november 2019 21:57

Det var verkligen dags. Husses krånglar i laddnings"hålet" och min har ett batteri som dör om jag startar kameran. Återkommer senare med information om vad det blev för ena.

Av Quipus - 28 november 2019 20:05

Det glömde jag ju skriva igår - klippt av lite drygt 20 cm av mitt långa hår. Sorgligt, men skönt. Husse stod bredvid och nästan grät...

Lotta och jag har varit i Malmö idag och nu ikväll har Aska parat igen.

Av Quipus - 27 november 2019 20:11

Tog en sväng till Ystad idag, behövde bara komma hemifrån, alldeles själv. Så jätteskönt att bara gå och strosa i massor av affärer.

Nu ikväll har Aska parat.

Av Quipus - 26 november 2019 17:31

Så har Aska parat idag igen. Banan efteråt som belöning, han är löjligt förtjust i banan.

Av Quipus - 25 november 2019 22:11

Hade planen att lägga mig tidigt idag. Men se, det smög sig. Istället hamnade jag i ett maratonsamtal med älskade Carina, Iors uppfödare. Samtalsämnena avlöser varandra i räserfart, fniss. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards