quipuskennel

Alla inlägg under februari 2020

Av Quipus - 29 februari 2020 22:28

Mellanakten var så bra att jag hann glömma att där skulle komma resultat också! 
Dom 3 första duellerna var det fel som vann. Men den sista! I och för sig hade jag inte blivit jättebesviken om Drängarna vunnit den duellen. Men jag är så förtjust i Mendez, och även i den typen av musik.

Av Quipus - 28 februari 2020 22:01

Igår blev Viking opererad. Han har haft en knuta på nosryggen men nu är den borta. 

Men jag ska inte gå händelserna i förväg. 
På väg till Trelleborg stannade jag i Anderslöv för att tanka. När jag kliver ur bilen sätter jag vänster fot på en isfläck. Vänster halkar iväg, höger är kvar i bilen och jag tar emot mig med båda armarna i bilen, bakom mig. Tänkte inte mycket mer på det just då. Jag hade ett uppdrag och det var att lämna Viking till hans operationstid. Tankar, kör till Trelleborg, ställer bilen vid gamla busstationen. Viking överlycklig, spännande ju! Går förbi biblioteket, lite längre fram är där butikslokaler. Ser att den ena är tom, utanför står 7 påfåglar och ser ut som att dom väntar på mäklaren. Vad dom ska ha för verksamhet i lokalen frågade jag aldrig. Fick taget några foton av dom i alla fall!

   

Lämnade över Viking till Gabriella. Fick senare ett foto av honom där han sitter på VIP-plats och inväntar operation

 

Det var meningen att jag skulle stanna i Trelleborg under tiden, men nu hade jag fått ont av vurpan på macken. Körde hemåt och stannade för att ringa och rapportera händelsen för Preem. Dom tog det på största allvar och vill veta om jag har några anspråk. Det kommer jag begära, men inget större. Vill ha någon ersättning för att jag blev tvungen att köra dubbla turer. Bilkörning kostar pengar. 

Husse och jag körde ner på eftermiddagen för att hämta Viking. Han var fortfarande lite groggy, men följde villigt med hem, så klart.

När narkosen gick ur, verkade det som att han snedtände på något sätt. Har haft ett par hundar tidigare som reagerat på narkos. Han blev stressad och orolig, så jag gav honom en Valerina. Han lugnade ner sig efter en stund och gick och lade sig.

Han slipper ha tratt på sig, tack vare att jag har köpt en uppblåsbar krage på en loppis. Så nu går han omkring med en badring runt halsen  .

Såhär ynklig såg han ut igår

 

Idag mår han jättebra och det märks nästan ingenting på honom.

Nu väntar vi på provresultatet, för knutan blev inskickad för analys. Behöver jag säga att jag är skitnervös?  









Av Quipus - 27 februari 2020 23:14

Inget Internet och jag orkar inte blogga via mobilen...

Av Quipus - 26 februari 2020 21:07

Askepot och jag fick skjuts med Lotta och hennes Anton och Assar. Vi var på Ystad HundCenter. Lottas hundar skulle vaccineras och Askepot fick sina tänder putsade. Hade träffat den veterinären förut, när han hade klinik i Ystad. Då använde jag honom för att dra ut en kvarbliven valptand på Karma Ragata (spetstiken) och Bettan var och tog väck tandsten.

Allt gick bra, förutom att jag fick höra en del underliga teorier. Men det tar vi en annan dag. Orkar inte idag.

Nu är Viking borstad inför morgondagens veterinärbesök. Och matningen är avklarad. Askepot kunde äta trots att han fått tänderna fixade, skönt det.

Nu är gänget ute sista svängen för idag. Det blir tidigt i säng för mig. Jag och Viking ska vara i Trelleborg mellan 8 och 8.30

Av Quipus - 25 februari 2020 20:28

"Dotra" Mari ville till Dollar Store och vem är jag till att säga nej? Klart jag hämtade henne. Fick passat på att köpa ännu mer pop-corn... Handlade lite andra nödvändigheter också, så klart.

Annars har jag inte fått mycket gjort. Och när man hör blåsten, så vill man inte göra något alls, förutom att gå coh lägga sig.

Hundarna vägrade vara ute mer än några minuter, sedan började kören att gapa att dom ville in igen.

Av Quipus - 24 februari 2020 22:37

Flocken kom in efter sista kisserundan. Vittra var arg som ett bi, på sin dotter. Aha - säkert löp! Jodå! Men hon ska inte paras detta löp, kanske inte ens i år, kanske inte ens alls!

Tipi har åkt hem. Hon blev så lycklig över att få återse sin husse igen. Hon har mått bra i flocken, ätit och busat, men hon såg verkligen nöjd ut när hon fick åka med hem.

Passade på att fota lite i det fina vädret idag. Men valpfotona var viktigare att redigera och lägga ut här, så dom andra kommer kanske imorgon. Eller någon annan dag.

Av Quipus - 24 februari 2020 22:31

Borstade och tillfixade, klorna klippta (efter fotograferingen), fick springa på köksgolvet för första gången. Sedan fotografering:


1an bi-blue tik MIN!

 

2an svart/vit tik TINGAD?

 

3an trefärgad tik TILL SALU

 

4an svart/vit tik TILL SALU

 

5an svart/vit hane TINGAD

 

6an trefärgad tik STANNA TILLS VIDARE

 

7an trefärgad tik TILL SALU

 

8an trefärgad tik TILL FODERVÄRD?

 


Planerna ändras lite allt eftersom, som ni kanske märker. Det enda säkra att 1an stannar. Det lutar åt att 6an får stanna tills vidare och 8an till fodervärd (redan utsedd). Malin; vad sägs om 2an?










Av Quipus - 23 februari 2020 22:11

Det var klantigt av mig... Har inte lyft mycket på senaste tiden. Skulle vara duktig idag. Aj, som fan! Ryggen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards