quipuskennel

Alla inlägg under november 2021

Av Quipus - 30 november 2021 19:12

Blöta hundar som ska in... Men jag gnäller likadant varje år, så det är inget att fästa sig vid.

Men det jag blev så attans arg för i morse var att husse segade. Jag tjatade på honom flera gånger igår, att vi måste köra i god tid. Han skulle alltså iväg och jobba. Likadant tjatade jag någon gång nu på morgonen. Ändå hade vi bara 16 minuter på oss till Skurup. Jag HATAR att stressa när jag kör, helst när jag inte är säker på väglaget. 

Redan nere vid brevlådan slirade vi, bådar ju gott. 500 meter hemifrån slirar vi andra gången. När vi kom ut på väg 101 drog jag på lite, men vågade inte. Visste inte hur väglaget var. Jag svor åt husse, men han sitter lugnt och säger - vi hinner. Lätt för dig att säga! Det är inte du som stressar... Och stressar jag upp mig, spänner jag mig. Spänner jag mig, får jag ont som fan. Tack för det!
Men vi kom fram i tid.

Det började snöa när vi kom fram till Skurup. Plötsligt tycker en av mina hjärnceller att den ska vara positiv. Se, så vackert det är när det snöar. Håll truten, sa jag till hjärncellen. Men det fortsatte med tindrande barnögon att titta på snöflingorna som dalade ner. Till sist sa jag till den att gå och lägga sig igen, det var för tidigt för den att vara vaken.

Lämpade av husse i Skurup och körde hem. Svängde upp mot Önnarp och ser plötsligt ett kylskåp ligga utmed vägrenen. Tappat? Kastat?

Hemma igen tog jag värktablett och gick och lade mig.

Sedan såsade jag omkring och gjorde lite här och lite där. 

Bettan blev hämtad och jag körde till Skurup för att handla med Maggan. Vi for till Ystad också. Förutom att handla i Ystad åt vi på Burger King. DET var länge sedan sist... Men eftersom Maggan ville äta där och dessutom bjöd, så sa jag inte emot. Vi tog varsin typ kycklingburgare, så jäkla god!
Nu har jag varit hemma en stund. Hundarna har varit ute och jag har städat upp efter dom. Dom har fått komma in och ätit också.

Nu ska jag nog inte göra mer än nödvändigt resten av detta dygnet.

Av Quipus - 29 november 2021 18:30

Husse och jag är nästan friska. Nä, inte riktigt, men på god väg.

Hundarna är matade. Idag fick dom vegetarisk lasagne som lite extra till torrfodret. Mycket uppskattat av alla utom en; Vide nästan dånade. Han åt runt lasagnen och när det bara var den kvar bet han i den och var nära att klökas. Så inte mer lasagne till honom. 

Vi brukar handla från Matsmart, det är där vi köpt lasagnen. Det är barnmat, så inga läskiga kryddor. 

Av Quipus - 28 november 2021 20:40

En till som var intressant. Ett par som bor i Dalarna! Dom kommer ner en bit in i december.

Av Quipus - 27 november 2021 21:07

Fick ett så himla trevligt svar på Cosmo idag. Det bara klickade!
Det visade sig att hon var dotter till en hunduppfödare. Denna hunduppfödare var uppfödare till en hund som min ena storasyster ägde på 80-talet. Häftigt!

Av Quipus - 27 november 2021 06:37

3 av våra hanhundar har byxa på sig inne eftersom dom revirmarkerar. Men så har jag sett att där har varit kiss ändå, så någon av dom 3 unga hanarna har också börjat. Men vem?? Det fick jag se nu imorse... Husse satte byxor på dom 3. Under tiden ställer sig Vide och lyfter benet mot väggen. Byxa där också då! 

Av Quipus - 26 november 2021 21:10

Ja, det gjorde vi igår. Enligt mig behövdes det inte än, klimakteriekossa som jag är. Men stackars husse är frusen.

Vi är knökförkylda bägge 2. Jag brukar inte bli såhär kass, men denna gången slog det undan tassarna på mig helt. Husse är sjukskriven, jättekass han också.

Av Quipus - 25 november 2021 19:50

Husse är väl liiiite bättre, men min förkylning tog fart. Hostar igen...

Så här har allt gått i sakta mak, men vi har fått gjort vad vi skulle. Till och med räkningarna är betalda!

Löpen börjar nog avta, det är Nowah som är sist ut. Dali åt upp sin mat, så det börjar lugna sig.

Av Quipus - 24 november 2021 18:50

Panda har visst blivit stöddig, plötsligt. Han bankar skiten ur Vide, som visserligen behöver sättas på plats, men Panda hade inte vett att sluta. Då gav sig Dali in i slagsmålet och tillrättavisade Panda, nu räckte det. Mycket fascinerande. Ja, inte med hundslagsmål då, men att se hur dom löser många tvister själva. 

Som tur är så är ju sheltien utrustad med mycket päls, så det blir mest kladdiga pälsar.

Vittra är halt, vet inte hur det gått till. Hon får Arnica.

Annars har dagen varit som vanligt. Fast jag var inne och handlade i Skurup idag, tillsammans med Maggan. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards