quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2017

Av Quipus - 23 oktober 2017 22:13

Saknar Troll något grymt... Det känns verkligen som om något stort fattas här, trots att han bara var 29,5 cm hög.


Yakki parades flera gånger med Xander, nu kan vi hoppas på valpar strax innan jul. Skönt, för då behöver jag inte känna mig tvungen att varesig hälsa på någon eller ha folk på besök. Jag är inte så förtjust i julen...


Idag kom Bring med ett paket till mig. Eller snarare till hundarna. Jag hittade en bilramp för hundarna för under 500:-! Fri frakt, hemkört till dörren, vid beställning över 500:-, så det blev 2 paket tuggstickor också. Rampen ser bra ut, 1 meter lång. Ska testa den imorgon, har inte varit något utomhusväder idag direkt.

Av Quipus - 18 oktober 2017 20:21

Tipi och Yakki blev ögonlysta idag. Det utfördes i Helsingborg och båda var fria.

Tipi vägde 5,7 kg och Yakki 8,8 kg.

Av Quipus - 17 oktober 2017 21:48

Tycker denna låten säger mycket om hur Troll var


https://www.youtube.com/watch?v=0GoGcVs6pbU

Av Quipus - 17 oktober 2017 21:40

Tinka har varit här på besök för att bli parad. Men det blev nog lite för mycket för söta damen. Först flytt till nytt hem och ny flock och sedan tillbaks kort tid senare för att paras. Så hon lade ner löpet. Det får bli nästa löp istället.

Husse och matte och jag körde hem henne till Linderöd. Matte och husse ville träffa resten av hundflocken och titta på de vackra hästarna. Nu är dom alldeles saliga, matte kommer nog leva på detta länge.

Jag för min del har blivit parad tre dagar i rad! Vi fortsätter några dagar till, jag vill gärna ha en kull med söta Xanderbarn. Tror våra valpar blir både vackra och intelligenta. Sedan får dom säkert någon god egenskap av sin far också  .

God natt önskar jag Er alla

Yakki

   

Av Quipus - 14 oktober 2017 22:32

En stor liten hjälte gick helt oväntat över till andra sidan idag...


 

Av Quipus - 12 oktober 2017 22:21

Mammas lille pojk fyller 7 år idag!


   

Av Quipus - 7 oktober 2017 00:40

När vi kom tillbaka från hundpromenad stod det en låda med äpplen vid vår brevlåda. Det är ett av grannparen, som förra året fick reda på att vi inte har något äppelträd, är så gulliga att dom delar med sig av sin skörd. Så ikväll (eller igår kväll, har det ju hunnit bli) åt vi äppelpaj med vaniljsås. Mums!!

Av Quipus - 3 oktober 2017 06:24

Ja, det var den 29/9 han blev det. Vi testade den nya ögonveterinären i Malmö. Hon var kompetent, men ganska charmlös.

Vägde Xander, han har aldrig haft så bra vikt innan - 8,5 kg! Nu känns han perfekt i kroppen. Tyvärr är han inte lätt att hålla där, eftersom han har lätt för att gå ner. Som till exempel nu när det är löp.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards