quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2015

Av Quipus - 29 oktober 2015 20:02

Mamma Tipi måste ju också få synas. 

 

Av Quipus - 29 oktober 2015 19:45

Söta tuffa Tinka!
   

Av Quipus - 29 oktober 2015 13:49

Jag släppte ut hela hundgänget på gårdsplanen, dom är 8 stycken inklusive blivande ex-makens hundar. Jag pysslade runt med vad jag skulle och öpnnar dörren för att ta den vanliga "striden" för att få in allihop igen. Dom vuxna kommer alltid direkt, men dom 3 valparna... Där får man finta och leka och lyfta in dom. 
Men döm om min förvåning när jag öppnar dörren och säger mitt vanliga; kom då! Och alla 8 kommer in!!!!!!!

Plötsligt händer det!! (Ja, jag vet! Det var bara en engångsföreteelse!)
Må väl!

Av Quipus - 27 oktober 2015 20:39

Denne unge man flyttade till oss i fredags. Han är ursprungligen från Tjeckien, men vi hämtade honom i Borås.

Hittills är vi mycket nöjda med honom, en trygg, stabil kille på 9 månader. Och så är han ju, precis som Troll, blue merle utan tan. Min favoritfärg...

I lördags var vi i Ystad på vår vanliga loppis-runda. Med oss hade vi Troll och Xander. Troll kan fortfarande bli lite "skum" på andra hundar, sedan han blev attackerad, men det går framåt. Xander hälsade glatt på både folk och fä.

Må väl!  

Av Quipus - 27 oktober 2015 11:03

Lille Uncas har ännu inte hittat sitt alldeles egna hem, men han har fått prova på att ha halsband på sig. Kliade lite... 

     

Av Quipus - 22 oktober 2015 00:54

Nu har vi kommit hem, efter att ha varit uppe vid Ales Stenar. Vi hoppades få se något av meteorregnet, men det var alltför mulet för det. Istället blev det en stunds filosoferande, tryggt övervakade av Tipi. Hon höll koll och små varningsmorr hördes när något av fåren, som går på bete där uppe, kom för nära.

Må väl!

Av Quipus - 21 oktober 2015 01:03

Idag var det dags för husses ena travhäst (ja, han äger i alla fall en liten del av mulen eller något sådant) att tävla på Jägersro. Vi brukar försöka vara på plats när någon av dom ska tävla och någon hund brukar följa med. Idag fick Tipi ledigt från valparna för att följa med Troll på äventyr till Malmö. Vi bestämde oss för att vi ville se 2 lopp i alla fall, sedan fick vi se hur vi ville göra. Det blev bara 2 lopp... 

I första loppet startade en annan av tränarens hästar, men hon bar sig så illa åt, det lilla krypet, så kusken bestämde sig för att avbryta. 

Så var det dags för husses pojke att starta. Men se, det gick åt skogen det också. Någon typ av kollision och ena hjulet på sulkyn gick åt pipan.

Hm, vi bestämde oss för att köra hem igen...

Hundarna hade kul i alla fall. Som vanligt ville många klappa dom och dom ställde glatt upp.

Att jag skrev att Tipi tog ledigt från valparna, kanske kräver en förklaring. Det är inte så att dom är så små att dom behöver sin mamma längre. Dom är 10 veckor! Men Tipi har fortfarande mjölk och vill hemskt gärna umgås, fostra och leka med sina 3 hemmavarande valpar.

Ja, dom är fortfarande 3... Uncas har inte hittat sitt hem ännu, men jag har inte bråttom. Rätt hem brukar dyka upp utmed vägen.

Må väl!

Bloppis-annons
Av Quipus - 15 oktober 2015 13:15

Hade jag kunnat, hade jag behållit honom också... Men eftersom 2 av hans systrar stannar hos mig, är det direkt ologiskt.

Uncas är en shetland sheepdoghane född 10/8 2015, trefärgad, besiktigad och ögonlyst utan anmärkning, vaccinerad, registrerad i Svenska Kennelklubben. 

Uncas är 6 generationen av min uppfödning, har fokuserat på det mentala i första hand.

Jag söker inte fodervärd åt honom, och priset är inte diskutabelt.

Djur & tillbehör, Säljes - Trelleborg (Skåne län)
Pris:    14 000:-
Telefon:    0765888072
 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards