quipuskennel

Alla inlägg under mars 2018

Av Quipus - 31 mars 2018 20:44

 

 

 

            GLAD PÅSK!!!!!!!!!!!!!

                                                   GLAD PÅSK!!!!!!!!!!!!!!

Av Quipus - 31 mars 2018 19:27

Om man anstränger sig riktigt riktigt riktigt mycket så ser man de 2 tranorna


 


Och så en massa hundfoton


                           



Av Quipus - 30 mars 2018 08:22

Nu är den på plats, inför dagens tömning. Våra fantastiska sopåkare jobbar, trots helgdagar. Vanligtvis kör husse ner den soptunnan som är aktuell, men han jobbar. Alltså fick jag äran att släpa på den, genom snödrivor (inte särskilt höga), nedför vår uppfart som är ca 70 m. MÅSTE verkligen börja göra något åt konditionen, eller bristen på den. Men det vackra vädret och en otrolig hejaklack gjorde det värt mödan. Hejaklacken stod långt ute på godsets åker, men dom syntes och hördes. 2 vackra tranor trumpetade uppmuntrande åt mig. Jag väljer att se det så i alla fall.

I snön syntes massor av spår efter räv, härligt att dom fortfarande håller till här omkring. Vi har inte sett dom på länge. 

Hundarna är fortfarande ute, njuter av solskenet. Jag hade kameran med ut, får se om det blev något värt att visa.

Av Quipus - 29 mars 2018 17:42

Valppaket beställda! Kunde fixa det nu när registreringsnumren på valparna finns på nätet. Registreringsbevisen är på väg!

Av Quipus - 29 mars 2018 12:35

Det är inte att leka med, snöstorm på slätten. Vägarna fyker igen och allt blir bara kallt blött och snöigt. Vinden skär genom allt som isiga knivar. Men hundarna behöver så klart ut ändå. Släppte ut de tre flickorna första; Willow, Wizzka och Karma Ragata. Dom hade hållit sig torra sedan dom var ute vid 5 i morse. Dom har sitt eget rum, där dom får vara ifred, tugga ben, leka och vila när dom vill och behöver.

Glat sprang dom ut i alla fall, ser dom genom fönstret nu, när dom far omkring som tåkiga virvelvindar i snöstorm. Skitkul har dom!! Flickorna har sin inhägnad på baksidan.

Dom andra var också ivriga att få komma ut, men dom såg inte lika imponerade ut. Vädret var ju inte kul, konstaterade dagishunden Bettan, som har varit inneboende här sedan i måndags. Detta så hussen kan köra större vägarna till jobbet, om det skulle bli oväder. Hon får åka med mig in till Skurup i morgon, när jag ska hämta husets husse efter jobbet.

Körde honom till Skurup imorse vid 6,30. Då var vägarna rätt ok, snön hade börjat komma och det blåste som attan. PÅ hemvägen körde jag via Önnarp för att se hur den vägen var. Jättebra, ända fram till en stor snödriva som bildats på vägen. Ingen snö direkt runt om. Men SoFiN tog sig snyggt igenom den. Efter en bit kom ytterligare en driva, den klarade hon lika fint. Men glad att jag inte behöver ut och köra mer idag!

Tipi-barnen har inte fått gå ut ännu och lär inte få göra det så länge det är så här blåsigt. Då får jag ha ett snöre om dom, annars flyger dom iväg. Dom springer istället runt i huset och härjar. Alla tre har nu börjat säga till när dom vill göra nummer 2 och är jag snabb, hinner jag ta ut dom från deras rum. Dom vill helst inte göra där inne. Duktiga små barn.

Av Quipus - 28 mars 2018 21:39

Lotta och jag hade planer på att köra till Teba (hundprylar) idag. Men det satte vädret stopp för   . Jag behöver handla lite nya koppel och kanske några halsband också. Har inte handlat sådant på länge, vissa av kopplen är nog 20 år. Men dom börjar bli lite ledsna nu, så jag måste byta ut dom. Men det får väl bli en annan dag då.

Istället har husse och jag umgåtts med hundarna, haft en massa kul med alla valpar i huset. 

Pratat en sväng med Carina, Babysocks också. Deras gamling gick bort häromdagen, han blev 15,5år! Wow!!

Såg på HundData att valparna nu är registrerade! Tycker lika synd om SKK var gång jag registrerar en kull. Mina namn är lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååånga.

Av Quipus - 27 mars 2018 20:27

Nu ligger en kull efter Xander ute för försäljning på Blocket. Mamma är Yakkis syster Uni, alltså född här. Hon har haft en kull med Xander förut, matte hoppades på en bi-blue tik. Istället blev där en trefärgad tik, en trefärgad hane och en svart/vit hane. Uppfödare är Tiehagens kennel.


Xander har parat, sin ännu så länge, hemliga flickvän. 



Av Quipus - 26 mars 2018 22:46

Dom blir vildare och vildare...


Xiria TILL SALU


 


Xanthal STANNAR HOS OSS


 


X-Ray "Hugo" TINGAD TILL JEANETTE


 




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards