quipuskennel

Alla inlägg under februari 2018

Av Quipus - 28 februari 2018 21:38

Det känns inte så kul, men samtidigt är det bara att acceptera fakta. Hade jag haft bilen så hade jag med största sannolikhet kunnat ta mig iväg. Vännerna Svenne & Lotta (ja, visst är det kul att dom heter så???) kom hit idag för att lämna dubbdäck jag köpt av dom till min SoFiN. Båda kör 4-hjulsdrivet och nu bevisade Svenne för mig vad lätt man kommer igenom snödrivor med en sådan bil. Så nu väntar jag bara på att SoFiN ska bli lagad så jag kan ut och busa lite lagom.

Nåväl, Svenne & Lotta kom och hämtade mig så vi kunde köra med däcken till Tobias. Sedan var dom så himla gulliga och körde mig till Skurup så jag kunde handla. Skulle ju handlat igår, men allt blev liksom fel. 

Eftersom jag vet att det är lätt att bli insnöad här ute, så brukar jag se till att ha allt som behövs hemma. Är onödigt att ge sig ut på vägarna om det varnas för det på nyheterna.

Igår körde jag hemifrån för att göra lite olika ärenden. Samtidigt var Wilses ägare på väg för att hämta honom. Jag räknade lätt ut att dom kommer komma hit medans jag är borta. Men husse var hemma.

Jag körde mot Skurup för att i första hand besiktiga bilen. Halvvägs kommer jag på att jag glömde varningstriangeln hemma. Alltså kör jag till Dollar Store för att införskaffa en sådan. Men dom hade ingen sådan. När jag kom ut i bilen kom jag på att där är en lucka i botten på bagageutrymmet. Vad kan finnas där? Jo, bland annat en varningstriangel! Kanon! Sätter mig i bilen för att köra och handla på Coop. Startar bilen och hon låter som en jetmotor! Men vad faaaaaan! Jag kör ner till bilprovningen, lite optimistiskt, kanske är hon kall bara? Men näääää, när jag startar henne för att köra in på bilprovningen så låter hon lika illa. Bilprovningen vill inte besiktiga min SoFiN, dom önskar mig lycka till med att komma hem... Alltså vågar jag inte stanna och handla matvarorna jag behöver. Ringer Bettans husse och ber honom hämta mig hos Tobias, där jag tänker ställa bilen. Alternativt lämnar jag henne inne i Skurup på något skumt ställe, så kanske någon kan göra plågan kort för henne. Så ARG är jag! Men jag tog mig till Tobias, blev hämtad där, hemkörd av Bettans husse (TACK). Hemma väntade Wilses människor och affären gjordes upp. Mycket nöjda människor körde mot Stockholm. Här är tomt nu...

Men så skönt att få skjuts till Coop och kunna handla det som fattades! Tack Svenne & Lotta!!!

Av Quipus - 27 februari 2018 22:35

I morse körde jag till Trelleborg för att få Wilse besiktigad. Allt var fortfarande utan anmärkning.

Senare körde jag in för att besiktiga bilen. SoFiN passade på att gå sönder, så jag fick försiktigt köra hem igen. Eller rättare sagt, ställa henne hos Tobias. 
Hemma väntade Wilses nya ägare, tillsammans med husse. Även denna valpen hamnar hos helt underbara människor. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?  

Av Quipus - 26 februari 2018 21:57

Nu börjar vi om på nästa kull... Idag blev dom 1 vecka. Tipi och valpar mår mycket bra.


Först ut är Xiria, den feltecknade med sina fina stjärnor på baken. Hon kommer säljas, då till reducerat pris. Intressent finns.


 

Och så Xantal, trefärgad tik som vi håller på lite


 


Och så X-Ray, som troligen har sitt hem väntande


 




Av Quipus - 25 februari 2018 22:03

Har ikväll pusslat ihop namn på Tipis tre små bebisar:


Xiria, den trefärgade tiken med stjärnor på bakdelen. Fick sitt namn från Sirius, som jag ändrade om lite.


Xantal, den trefärgade tiken som vi håller lite på. Fick sitt namn efter det tjeckiska ordet för sandelträ, fast med ett X i början.


X-Ray, den blå hanen. Fick sitt namn eftersom vi fick veta att han låg i magen genom röntgen.

Av Quipus - 25 februari 2018 10:59

Nu har lille godingen Whisper åkt. Inte utan att det känns lite när dom åker sin väg. Fast jag är så glad att jag funnit så bra valpköpare, allt känns som om det stämt.

Mamma Yakki följde sin son och nya människor till grinden. Nu har Whisper och hans nya ägare en lång väg hem... Hela vägen till Vallentuna. Kör försiktigt!

Av Quipus - 24 februari 2018 22:04

Igår fattade jag ett nästan hundraprocentigt beslut - vi behåller Wilse. Han är så läcker att se på och har ett underbart temperament. Vad jag ska med honom till, vet jag inte. Men så lät det i mitt huvud igår kväll i alla fall.

Imorse fick jag ett sms från en intressent på just Wilse. Denne intressent var så intressant att jag släpper honom dit. Det blir Stockholm även för den lille herren. Nybesiktning på måndag och leverans på tisdag.


Tipis kull växer fortfarande fint och Tipi är pigg som en pelikan. Hanen är med största sannolikhet tingad. Tiken med prickar på rumpan kommer säljas, men där är en intressent. Kvar är en trefärgad tik, som vi håller på lite. Får se vad det blir av henne.

Av Quipus - 23 februari 2018 16:08

Förlåt för igår, att det inte blev några nya foton igår. Jag har för mycket omkring mig igen och energin bara försvann.


Tipi kejsarsnittad

Xander sjuk på något diffust sätt, är under utredning

Whisper flytta i helgen, därför ombesiktning

SoFiN (bilen) ska besiktigas nästa vecka, därför ska hon till Tobias för lite fixning i helgen

Ska köra husse till jobbet på söndag, Bettans husse är hundvakt under tiden och jag får låna hans bil

Ska hämta hundböcker i Landskrona på söndag

Föreläsning, som både husse och jag ska på, den 1/3. Bettans husse passar hundar.

Grävning för fibernätet påbörjat

Wilse


Det blir liksom för mycket, även om vissa saker säkert kan ses som bagateller. Men blir det för många sådana saker, som ska planeras, så kraschar min hjärna. Och då blir det som igår kväll. Fast den här gången lyssnade jag på min hjärna och min kropp och ställde inte fler krav.


Här kommer i alla fall lite utomhusfoton av 6-packet, som numera endast är 4.


            

Av Quipus - 22 februari 2018 21:24

Förlåt, blir inga nya foton idag, trots att det är torsdag. Vår matte mår inte bra alls, så hon har teknikförbud. 

Jag åkte i alla fall med henne och Whisper till Trelleborg idag, Whisper skulle besiktigas inför helgens flytt. Allt gick bra, han var fortfarande helt frisk.

Min mamma Tipi och hennes små mår bra. Förutom att Tipi fick en reaktion i magen av sin medicin. Matte ringde till Djursjukhuset och det bestämdes att hon inte ska ha mer medicin nu. Valparna växer och är runda och fina. Tipi är pigg, äter som en liten häst, säger matte.

Idag har dom börjat gräva inför fibernätsdragningen. Får se när dom kommer och gör det sista. 

Nu ska jag bädda ner matte, för hon får inte vara uppe och springa längre.

Vift på svansen från hennes sköterska


                                                               Vittra 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards