quipuskennel

Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Quipus - 19 februari 2018 22:05

Det blev lite fel... 

På dygn 63 efter första parningen började hon valpa; Tipi. Tidigt i morse kom den första och andra valpen, båda trefärgade tikar. Sedan hände det inte mer, bara svaga värkar. Jag brukar reda ut valpningarna, men jag kände att det här klarar jag inte. Ringde Evidensia i Malmö och fick klartecken att komma in. Packade in Vittra i bilen, startade bilen så den skulle bli lite varm, packade valpar i en bädd, Tipi i en bur bak i bilen, valparna på passagerarsätet. Vi blev väl mottagna i Malmö, Tipi vägdes in på 6,8kg. Det togs röntgenbild på henne, valp sitter fast, felläge. Alltså fick det bli kejsarsnitt.

Jag har bara haft ett enda kejsarsnitt sedan innan, det resulterade i en död valp. 

Dom tog iväg valpar och Tipi och under tiden körde jag och hämtade husse vid tåget.

När vi kom för att hämta henne, möter sköterskan oss och hon var så exalterad. Där var en död valp, den som satt fast. En blue merle hane. Men bakom den var det en blue merle hane vid liv. Sköterskan var så glad, det var hon som gnuggat igång den!

Veterinären var jättebra och all annan personal också. Känns så skönt att veta att det finns kompetent hjälp att få. Och sååå skönt att det finns försäkring... 

Kullen innehåller alltså 2 trefärgade tikar och 1 blue merle hane. 


Tipi före


 


Tipi efter


 


X3-kullen


   


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards