quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2022

Av Quipus - 31 oktober 2022 18:11

Dags för årets sista kull; Sländas 3, att bli besiktigade, vaccinerade och ögonlysta. Nowah fick också följa med för ögonlysning eftersom det är meningen att hon ska paras kommande löp.

Alla var ok, vi är så lättade. 

Nowah väger 6,4kg

Galatea 2,4kg

Ghost 2,8kg

Grace 2,3kg

Alla uppförde sig mycket väl, vi är så stolta över dom.


Av Quipus - 30 oktober 2022 20:54

Av Quipus - 29 oktober 2022 19:34

Eller det var meningen att det skulle bli det. Men jag har hunnit göra ett mycket stort storkok med köttfärssås, betalat räkningar, diskat, limmat Viilas öra och chipmärkt Grace, Galatea och Ghost. Ghost skrek, som den lille pojke han är. Flickorna tog det så fint så.

Av Quipus - 28 oktober 2022 19:17

Hundarna har fått kyckling ikväll. Det blev uppdelat både ben, lår och vingar, beroende på vilken hund det var.

Det är så härligt att titta på minivargarna när dom knastrar i sig. Efteråt ser dom mycket nöjda ut. Blev vingar kvar, så det får dom ha imorgon.

Av Quipus - 27 oktober 2022 20:21

Var och hälsade på hos Temla och hennes fodervärd. Hon är mycket välskött och jag är så nöjd. Tog 3 foton med min mobil:

     

Sedan har jag ju lyckan att hennes fodervärd, den manliga parten, är proffsfotograf. Såhär fina foton får man då:

  

Av Quipus - 26 oktober 2022 19:53

Rune och jag har varit i Malmö idag. Började på ett av mina ställen som jag fasar för - IKEA. Jag blir väldigt överväldigad av alla prylar och alla människor som går i vägen eller stannar mitt i alltihopa.

Skulle handla några saker till Lars och en del saker till oss. Fick mycket bra hjälp av personalen så jag slapp virra runt. Vid kassorna fick vi också hjälp. Dom har infört självutcheckning och det fixar inte jag. Men det löste sig. Rune tog över och jag kunde lugnt stå bredvid.

Stressad som jag var efter IKEA, ville jag in på en butik som jag kände mig säker i, och det blev Arken Zoo. Men vi handlade inget!

In på NetOnNet för att hämta nya skrivaren. Den jag köpte i augusti kommer jag INTE överens med, så vi köpte en som Lars rekommenderade. För att muta honom till att koppla in den, så köpte jag ett storpack med Kexchoklad. (Det funkade!)

Sedan Biltema, där vi skulle byta batteri i nyckeln, men tjejen i hjälpdisken kunde inte hjälpa oss. Jag vet inte ens hur man kommer åt batteriet, men det visste inte hon heller. Så det fick vara.

Men vi handlade ett par saker och skulle sedan äta korv, även det på Biltema. Men kön var låååååååååååååååång så vi struntade i det. 

Hamnade på älskade Mangal och åt jättegott.

Och ovanpå Mangal ligger Happy Candy... Lite handlade jag där också.

Visst ja! Glömde ju att innnan Svågertorp var vi på Emmaus Björkå och hittade några fynd.

Lars kom hit efter jobbet och kopplade in skrivaren, drack kaffe och fick sina prylar som vi handlat åt honom.

Det var kul att visa upp alla valparna för honom. Intressant att höra hans åsikt. Det var ju faktiskt han och jag som startade Quipus Kennel från början. Alltså värderar jag hans åsikter högt. 

Han hade i princip samma åsikt som jag har om våra valpar. Men ändå alltid skönt att få en annan input.

Tidigt i säng ikväll, tror jag...

Av Quipus - 25 oktober 2022 21:18

Fick ett fint foto av Panda av Lars:

 

Av Quipus - 24 oktober 2022 21:04

Jag har, i ett anfall av överdrivet modig, släppt Drobna lös nere vid brevlådan på hemvägen. Varje gång har jag fått ångra mig. Därför tänkte jag idag att jag tar henne i långlina så hon kan bete sig som hon vill. Men nä... Det blev inget tokspringande. Drobna gick lugnt och fint. Stannade några gånger när hon märkte att jag kom för långt bak. Då stannade jag och väntade att hon skulle komma till mig. Det gjorde hon var gång och var gång fick hon en liten godisbit.

Med sig på promenaden hade hon sin mormor Vittra, som springer lös. Halsband på och koppel med, så klart. Men hon håller sig alltid till oss.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards