quipuskennel

Alla inlägg under december 2022

Av Quipus - 31 december 2022 18:32

Önskar Er alla ett gott slut på det gamla året och samtidigt ett GOTT NYTT ÅR!

Må nästa år bli ett bra år. Väljer att lägga detta året bakom mig och se fram emot en ny början med utmaningar och belöningar.

Mitt nyårslöfte kommer bli ordet NEJ. Det får definitivt bli ett slut på allt farande och flängande för andras skull. OM det inte har med hund att göra... För då kommer jag finnas till hands. Men jag känner att jag har använts på tok för mycket av mina medmänniskor och jag har fått sätta mitt eget liv åt sidan. 

Visst, jag hade kunnat säga nej i många lägen. Men jag är sådan att jag får dåligt samvete om jag säger nej. Mina medmänniskor känner till detta, antar jag, och då är jag ett lätt "offer".

Enda undantaget blir så klart Lars, som vi kommer fortsätta följa med på hans cellgiftsbehandling i Malmö. 3 gånger kvar!

2023 ska bli ett bra år. Mycket roligt ska hända i kenneln. Rune blir pensionär i mars, så vi kommer vara 2 om att ha kul dessutom.

Jag kommer finnas tillgänglig för mina valpköpare, vad man kan tänkas behöva mig till. Dra er inte för att höra av er! Ni höjer mitt liv!

Förhoppningsvis ska vi komma igång med promenaderna runt Svaneholm igen. Det hade varit så kul om just DU kunde hänga på! Håll koll här på bloggen, så skriver jag när det blir dags!

Vi ska bli flitigare med fotograferingen! Och foton från valpköpare och liknande mottages med stor glädje. Vill ni inte att dom ska hanmna här i bloggen, så säg till.

Ett foto av vår lilla bortskämda Vittra får sätta punkt

 

Av Quipus - 30 december 2022 19:24

Rune och jag blev bjudna på lunch på Linnea & Basilika. Lars ville visa sin tacksamhet för att vi stöttar honom i behandlingen han går igenom. Jättegulligt av honom, verkligen!

Jag åt så jag nästan sprack... Rune har hur mycket plats som helst, så han gick om en gång, Lars likadant. Ja, det var lunchbuffé, så det var bara att tugga på.

Handlade lite på Dollar Store, några nödvändigheter. Hämtade paket på Willys BudBee och sedan hem.

Dali har fått sig en genomkörare med borste och kam, mycket välbehövligt. Rune krafsade övriga hundpälsar under tiden. Flera gånger fick jag en så tacksam blick av Dali. Tänk vad han har kommit långt, min lilla gullhund.

Matningen är avklarad. Purina Pro Plan, tillskott, havregryn, äpple och så Dalis favorit; blomkål. Vi köpte ca 10 kg i tisdags, på Allfrukt i Malmö. Betalade 20:-. Ska frysa in det mesta.

Dali är mycket förtjust i blomkål. Väljer det till och med före kött. Vittra är tokig i äpple och paprika. Hela gänget älskar gurka. Dom är väldigt lättfödda!

Av Quipus - 29 december 2022 20:52

Jag fick ett ledsamt besked idag; Jenka finns inte mer. Hon skulle blivit 15 i februari. Jenka var en högt älskad medlem av Babysocks kennel. Vi beklagar sorgen av hela vårt hjärta.

Hon är farfars mormor till vår Woff-Lan.

Av Quipus - 28 december 2022 21:03

Foton av söta Mymlan, som inte längre är våran. Men jag får fortfarande foton och hälsningar, det är jag så tacksam för.


       

Av Quipus - 28 december 2022 19:34

Vid kvällens hundpyssel tog jag kardan och krafsade igenom Slända. Fick en STOR pälstott av henne. Så klart hon fäller nu, hon fick sin kull i september. 

Vi väntar ännu på löp, minst 1 tik ska paras nu i vinter. 

Vid intresse, håll koll här inne för att se vilken tik som paras och med vilken hane.

Av Quipus - 28 december 2022 19:33

       

Av Quipus - 27 december 2022 20:45

Dagen började med Malmötur, för att följa med Lars till cellgiftsbehandlingen.

Efteråt handlade vi på AllFrukt innan vi körde tillbaka till Skurup. 
Jag släppte av Rune och Lars hemma hos Lars och körde sedan till Coop och apoteket.

Fika hos Lars efter det.

Hem och vila lite, jag var slut som vanligt efter Malmötur. 

Nu ikväll har hundarna fått klorna klippta, öron kammade, tänder kollade och öron pillade. Allt gick mycket bra. 
Hundarna har fått gå ut sista svängen för idag. Snart väntar sängen...

Av Quipus - 26 december 2022 19:27

Känns som om jag sovit bort hela dagen. Husse har mått bra, så han har tagit hand om monstren. 

Pratade med Catarina imorse och det blev prat om covid. Dom skulle varit över 20 personer på julafton, men hamnade på 4. Detta satte igång min hjärna och jag inbillar mig att jag kanske har just covid.

Troligare är dock att all skinka har retat upp fibromyalgin, som den gör varje år. 

När jag har varit uppe för toabesök har jag sett mig i spegeln och tyckt att jag varit blek. Nu tycker jag nog att jag fått lite färg tillbaka och Rune höll med.

Får inte lov att vara sjuk imorgon, eftersom vi ska följa med Lars till Malmö för cellgifterna. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards