quipuskennel

Alla inlägg under januari 2016

Av Quipus - 11 januari 2016 08:25

En av de största artisterna finns inte mer. Känns förvirrande, han har ju liksom alltid funnits.

Av Quipus - 6 januari 2016 22:42

Jag gillar INTE kyla, Jag gillar INTE blåst (varför bor jag då på slätten??????) och jag fullkomligen HATAR snö! Och nu är det det kallt, blåsigt och snö. Urk... 

Körde in en sväng till Skurup idag i alla fall. Inga hundar fick följa med eftersom jag ville känna mig för att köra i detta väglaget igen. Man hinner ju tappa känslan mellan gångerna. 
Ju närmare Skurup jag kom, desto sämre blev vägarna. Jag hade egentligen tänkt följa med upp till Rune ett tag för att hjälpa till att packa, men efter att vi handlat klart, körde jag hem igen. Jag ville inte hamna i värre väglag och dessutom i mörker. 

Hundarna tycker det är hur kul som helst med snön. Knäppa djur... mutter mutter.... Yakki lekte grävskopa när hon fick känna snö under fötterna första gången. Sprang med öppen mun med hakan mot marken och bara skyfflade in snö. Syster Tinka var lite mer fundersam, men snart lekte dom och jagade varandra.

Får väl ändå någonstans erkänna att det är kul med snö för hundarnas skull. Men under våldsam protest så klart!

Må väl!

Av Quipus - 1 januari 2016 23:55

Hoppas att alla haft en bra nyårsafton. Här gick allt jättebra. Fast vi var en lite annorlunda "familj" som firade. Det var jag, Rune (nye mannen i mitt liv), exmaken, de 7 hundarna och Runes katt Elvis.

Jag var inne i Skurup och hämtade Rune och Elvis under sen eftermiddag. Troll följde med för att vara stöd för Elvis. Det var så lugnt och fint bak i bilen (har skåpbil), Troll och Elvis satt i varsin transportbur men kunde se varandra. 
Väl här hemma tog vi in buren med Elvis i i köket. Efter en stund öppnade vi och Elvis gick lugnt och sansat ur buren och lade sig på golvet med en nöjd min. MMMM golvvärme!!!!! Matskål och vattenskål serverades och han åt med god aptit.

Sedan tillbringade vi hela kvällen åt att prata, äta räkmacka och lyssna på musik (stort intresse hos oss alla 3). Sedan blev det en fruktsallad med glass till.

Vid tolvslaget släpptes alla hundarna ut på inhägnade gårdsplanen, precis som jag brukar göra. Rune och jag skålade i lite champagne med hundarna springande runt oss. Xander var tittig och sprang mot det håll det var fyrverkerier, verkade både förvirrad och uppspelt. Yakki och Tinka tyckte det var lite läskigt, men när ingen annan brydde sig, så skulle det väl vara så då.

Evlis tyckte det var skönt att slippa smällandet som är i Skurup. Det ekar rätt rejält mellan husen och luktar väldigt mycket. Här var han mycket lugnare, enligt Rune.

Så det var verkligen en skön nyårsafton här. 

Må väl!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards