quipuskennel

Alla inlägg under januari 2022

Av Quipus - 31 januari 2022 17:35

Oj! Vad har hänt här? Vi har sett Nowah som en liten luddig blobb. Vi tog ut henne för att fotografera henne för annons och ser hur hunden har fullkomligen blommat ut. Det syns att hennes uppfödare har tränat mycket med henne för hon vet hur man poserar. Synd på öronen bara... Men tänker mig att kanske sätta något i öronen och ta nya foton. Håll till godo:


         

Lilla katten Klara kom också med

Av Quipus - 30 januari 2022 18:46

Lilla Nowah trivs inte alls med dom andra tikarna. Dom är för tuffa mot henne och hon viker sig. Därför kommer vi sätta ut henne till fodervärd/sälja med bibehållen avelsrätt.

Husse lyckades ta sig till Malmö idag, resterande fick jag fixa. Det var INTE trevligt att köra bil med feber och stormigt väder. Mina armar och händer värker. Att parera mot vindbyar var skitjobbigt. Krampaktigt höll jag i ratten... Men vi kom hem ordentligt. 

Husse ringde sitt jobb och sjukanmälde sig. Han har ingen feber eller liknande, men eftersom jag har, så får han bli hemma i karantän. Provtagning är bokad, måndag för mig och tisdag för husse. 2 i bekantskapskretsen har det. Den ena träffade jag i söndags.

Av Quipus - 29 januari 2022 15:06

Det stormar rätt rejält, risk för strömavbrott. Har inte jättemycket att förtälja, men något ska jag väl komma på.

Fick be om hjälp med skjuts av Rune imorse. Jag vaknade och hade så jäkla ont. Som tur var skulle Lars jobba, så Rune kunde få skjuts av honom.

Ju längre dagen har gått, desto märkligare mår jag. Så jag har bokat test på måndag. Hade velat ta tempen, men har händelsevis ingen termometer.Har beställt en nu från Apotea, kan ju vara bra att ha...

Hände något kul imorse förresten! Hundarna kommer in vid 6 och jag ska sätta byxor på 4 hanhundar. Jag brukar säga den aktuella hundens namn och står oftast fint och väntar på att få på sin byxa. När jag säger Vide, står han i bädden i köket. När han hör sitt namn sträcker han upp vänster tass! Ja, jag hade ju upprop och han ville bara berätta att han var närvarande. Sötnöt!

Av Quipus - 28 januari 2022 20:45

Vide och Drobna följde med till Sjöbo! Gick hyffsat bra i bilen, lite illamående.

Av Quipus - 28 januari 2022 19:34

Hämtade husse från tåget. Sjöbo på schemat, hämta 1 låda Priima. Och prata en massa med Catarina och co.

Hundarna matade, vi är matade med fisk, potatis och sallad.

Hade lite mer jag ville göra idag, men tror inte värken går med på det.

Fotokollage av söta Ewa, som är en från Cree8-kullen som fyllde 2 år igår:

 

Av Quipus - 27 januari 2022 20:09

Grattis allihopa!

Skulle fotat Slända, men vi har nästan blåst bort.

Däremot fick jag ett litet kollage från Gaia, vår fina foder tik. Tack!

 

Av Quipus - 27 januari 2022 19:29

Ja, storm har det varit idag på Söderslätt. Det högg rejält i bilen när jag körde in i morse för att lämna husse. Körde in en sväng till vid middagstid, ännu värre då. Maggan behövde handla lite till och jag ställde gärna upp. Planerna jag hade för dagen gick i stöpet på grund av blåsten.

Men jag fått gjort vad jag skulle inomhus i alla fall. Hundarna matade och utsläppta. Jag har ätit kyckling och gjort iordning lite frukt till kvällen. Doftade underbart...

Av Quipus - 26 januari 2022 19:27

Rune har jobbat första passet efter sin 2 veckor långa semester. Jag hämtade honomm i Skurup, för att köra direkt till Trelleborg. Vi var och åt på Kinarestaurangen. Deras buffé är underbar!
Vi gjorde lite småshopping på Dollar Store och Rusta. Sista anhalten var på Pingstkyrkans Second Hand. Fick med oss nyttiga saker.

Sedan blev inte mycket vettigt gjort när vi kom hem. Bara det vanliga.

Nu är hundarna matade. Tango tyckte att allt tog för lång tid och gick upp och hämtade ner en matskål. Om han trodde att han på det viset skulle få mer mat så blev det fel. Det var sin egen skål han stal mat ifrån.

När jag tog tag i honom fick han ett hysteriskt utbrott, skulle bita mig. Första gången jag tar tag i honom så pass. Men jag lade honom på sidan och till sist kopplade han av. Det som gjorde det sista på avslappningen var när Karlos kom fram och ställde sig över honom. Tango resignerade direkt. Så korkad är han inte, bara störig.

Mat fick dom i sig i alla fall. Tango äter sist, vi kör i åldersordning. Han behöver lära sig att behärska sig och det går på rätt håll.

Tittade på hans tänder; alla valptänder är nu tappade och bettet ser bra ut.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards