quipuskennel

Alla inlägg under november 2015

Av Quipus - 28 november 2015 21:27

Hundarnas liv snurrar på som vanligt, inget speciellt händer där.

Just nu kretsar mycket runt flytt... Någon har frågat om vi räknar med att bli klara till jul. Mitt svar är ja, jul 2016... Känns enormt utdraget och tungt. 

Må väl!

Av Quipus - 25 november 2015 02:38

Har svårare än vanligt att somna just nu. Det har hänt, händer och kommer hända så hemskt mycket i mitt liv. Jag känner mig överväldigad... Det mesta är roliga och underbara saker, men det innebär en massa jobb och en hel del sorgearbete också.

Med hundarna är det bra i alla fall. Tipi har äntligen gett upp sitt extrema behov av att vara med sina "valpar" dygnet runt nu. Utomhus umgås hon dock nästan enbart med sina tre avkomlingar. 

Ja, dom är fortfarande tre... Har inte hittat rätta hemmet till Uncas än. Inte för att jag har ansträngt mig så mycket heller. Har ju tidigare varit "bortskämd" och valpköpare har hittat mig. Utan annonser. Jag har benhårt sagt att jag inte vill sätta ut annons på Blocket på mina valpar. Men det känns som att det nästan börjar närma sig det ändå.

Må väl!

Av Quipus - 22 november 2015 23:48

Har flera dåliga dagar bakom mig, därför har jag inte orkat skriva här något mer. Kommer snart igen.

Må väl!

Av Quipus - 16 november 2015 12:56

angående gårdagens inlägg. Enligt dom är det ett brott mot jaktlagsstifningen och jag kunde göra en anmälan. Jag väljer att ringa till den ansvarige på icke nämnda gods och försöka prata med denne. Hjälper inte det, så får det bli en anmälan ändå.

Anledningen till att jag väljer att gå den vägen är för grannsämjans skull. Vi har haft meningsskiljaktigheter tidigare och det känns onödigt att spä på det ytterligare med en polisanmälan, om det går att undvika.

Nu ska jag göra iordning mig och valpar för en tripp till veterinären. Dom ska få sin andra vaccination...

Ture är frisk igen, by the way...

Må väl!

Av Quipus - 15 november 2015 20:25

Märklig rubrik, jag vet. Men det är alldeles på sant. 

Där jag bor, mitt ute på en leråker, ägs mycket av marken runt omkring av ett gods. Marken precis runt min tomt ägs av en jättegullig bonde som odlar ekologiskt. 

Men nu är det inte bonden jag är arg på, har aldrig haft någon anledning till det. Men dom djävlarna som jagar på godsets mark! Varenda gång dom jagar fågel på godsets mark, kan jag höra haglet smattra på mitt plåttak. Ett plåttak som ligger på mina hundgårdar. Hundgårdar som visserligen inte används längre, men ändå. Och det är ju inte bara på plåttaket haglet landar. Nä, överallt annars på min tomt också. Varje gång har jag fått ett utbrott och bråkat med jägarna, men inte fan hjälper det! Nu vet jag ju inte om det är ok rent lagligt att det blir så, så jag får väl ta och ringa polisen imorgon och fråga. Och sedan ringa till godset och bråka med den som är ansvarig för jakterna.

Jag har absolut inget emot jakt i sig, det är inte för den sakens skull jag är arg. Men jag vill INTE ha in främmande föremål på tomten, där ju mina hundar ofta springer.

Förlåt för svordomar, men är djävligt arg!
Må väl!

Av Quipus - 10 november 2015 00:34

Ture började låta skumt om höger fram och fick åka tillbaka till bilmekar-Tobias igen.... BLÄÄ för trasiga bilar...


I senaste numret av Hundsport kan man nu se att jag står som ensam tecknare för kenneln. Känns både härligt och lite sorgligt. Samma känsla fick jag när jag löste ut registreringsbevisen på de små (som nu inte är så små längre...) och det BARA var mitt namn som stod som uppfödare.


Må väl!

Av Quipus - 5 november 2015 18:09

Nu är min skåpbil "Ture" ombesiktigad och befanns nu vara helt frisk. Härligt! Så imorgon blir det en tur till Malmö och älskade Eva för att hämta lite möbler.

Må väl!

Av Quipus - 4 november 2015 23:12

Idag blev det Jägersro utan hundar. Vi brukar ju ha åtminstone Troll med oss när vi åker in och tittar på trav. Idag blev det inte så. Detta på grund av att min bil, som är en skåpbil med plats för hundarnas burar, har varit lite sjuk. Nu är skåpbilen "Ture" frisk igen, men behöver ombesiktigas innan han får fara runt på vägarna. Detta fanns det inte tid till idag efter att jag hämtat "Ture" från sin doktor. Alltså fick jag låna snart ex-makens bil, vilken är en sådan där helt vanlig bil, liksom. Inte plats till ordentliga burar alltså.

Nya hussens hästar (som han äger en bit av mulen av på varje) skulle springa, i samma lopp. 
Nelle Atticus Paco blev oplacerad, tyvärr. Men Nelle Atticus Jake vann!!!!!!!!! Stiliga lilla pållen sprang som attan, men var som vanligt inte ett dugg påverkad efteråt.

Innan trippen till Malmö och Jägersro stannade vi till i favoritaffären i Anderslöv. Där har dom alltid något extra billigt och så även idag. En massa paket med Denta Stix! Gissa om jag var populär när jag kom hem med dom!

Må väl!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards