quipuskennel

Alla inlägg under juli 2019

Av Quipus - 31 juli 2019 22:24

Tyvärr klarade sig inte Vittras son, så nu får vi glädjas åt lilla tikvalpen. 

Av Quipus - 30 juli 2019 23:07

Vi pratade hundmat med Viking idag. Ska vi kanske ge dig kött? Fast du tyckte ju inte om det när du precis flyttat hit. Så husse sa att det kanske är dumt, för då blir du kanske dålig. Viking svarade med eftertryck: Jag är så BRA så jag KAN inte bli dålig.

Av Quipus - 30 juli 2019 18:59

Så foton av den andre fine hanen; Karlos ze Zlaté hvézdy


     

Av Quipus - 30 juli 2019 16:49

"Snyggefoton" av Ashley ze Zlaté hvézdy

Tagna av Bettans husse; Lars Nilsson



   


Av Quipus - 29 juli 2019 22:43

Bettans husse har varit och fotat Aska och Karlos idag. Karlos foton ska bara göras vid, men idag bjuder han på detta:



 

Av Quipus - 28 juli 2019 21:52

Stor del av dagen har för mig tillbringats i ryggläge. Det vill säga, när jag inte har pysslat med odjuren. Hundarna var inne nästan hela förmiddagen på grund av åska, blixtar och REGN. Det fick bli tuggbensdag, så dom hade något att göra. Och jag låg som sagt i soffan mest. Har haft hemskt med värken. Det är bara att acceptera fakta och låta den djävlas. Så jag har tittat på 2 "fåniga" romantiska komedier. Fast den första somnade jag till några gånger. Nu är det mesta i alla fall gjort för dagen. Vittra ska ut en gång till. Flocken ska in. Och jag ska lägga mig igen. Och hoppas på en bättre dag imorgon.

Fast det har varit några positiva saker idag, det måste jag erkänna. En väninna ringde, har inte pratat med henne på över ett år. Tack Sussi för att du ringde! Jag är ju själv dålig på att få tummarna ur...

Av Quipus - 27 juli 2019 22:04

Vittra och hennes valpar mår bra. 

Har inte så mycket mer att berätta, eftersom orker tryter och värken djävlas.

Av Quipus - 26 juli 2019 17:23

Så kom dom äntligen... Vittras barn, Kakans barn men även älskade Trolls barnbarn. 

Dom 2 små valparna är SMÅ, därför väntar jag med att visa upp dom. Inte för att det har någon betydelse egentligen, men så känner jag. Resultatet blev i alla fall en trefärgad tik och en blue merle (bi-blue?) hane. Som vi har längtat... Håll nu tummarna att det går vägen!
Deras totemdjur skulle egentligen vara gladan. Detta eftersom det dom senaste 5-6 dagarna varit väldigt mycket skrik från glador. Minst 3 stycken har jag sett cirkulera nere vid dammen.

Men när jag gick ut för att ta emot vår torktumlare (JIPPIE), möttes jag av massor av trollsländor. När jag senare på eftermiddagen gick ner till brevlådan för att hämta post var här ännu fler. I alla möjliga färger! Blå, gröna och till och med brandgula! Detta tar jag som ett tecken, så Trolls barnbarn får trollsländan som totemdjur.

För övrigt blir det inte mycket gjort. Vilken hemsk värme! Hundarna ligger utslagna i skuggan, ingen rör sig mer än nödvändigt. Min värk blir fruktansvärd av värmen, så jag är tämligen däckad.

Men vi har fått valpar......  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards