quipuskennel

Alla inlägg under januari 2024

Av Quipus - Onsdag 31 jan 21:29

Fick uppdatering från Banshee; Crees syster. Se så lycklig!

     

Ice

Av Quipus - Tisdag 30 jan 21:59

Hon börjar hamna i fulåldern nu, med långa ben. Det ser ut som att hon inte är riktigt rätt hopskruvad...


 

Av Quipus - Tisdag 30 jan 21:58

Kan inte fatta att denna sötnos inte hittat sitt hem än. 

 

Av Quipus - Tisdag 30 jan 21:56

Jag får uppdateringar då coh då från hundar/valpar jag sålt. Det är så underbart! Älskar att dela med mig härinne.

Någon jag får många fina foton av är Zimba; son till Kenzo och Vittra. Stolt uppfödare!


   

Av Quipus - Måndag 29 jan 22:26

Lille snyggingen Lucifer har kommit hem idag. Hans kompletta namn är Chryses Lucifer Evil Walk at Quipus SE10292/2024. Lååååångt bak i stamtavlan ligger min gamla Uffe...

Märkligt nog är det idag 7 år sedan hans farfarsfar Ior flyttade hit, vilket sammanträffande.


Innan vi hämtade Lucifer var vi i Malmö för att handla på Biltema. Vi hittade allt vi skulle ha, billigt blev det inte... Men så är det ju att ha bil. 

Vi var på en del andra affärer också; AllFrukt, Emmaus och Öppna Hjärtat. Inga större saker inköpta, men en jättefin textilbur hittade jag i alla fall. Såg ny ut.


Lucifer fann en plats inne i högen med våra andra valpar och dom tog hand om honom direkt. Dom är ju betydligt äldre, men så kul dom har.

Så klart får han komma ut och äta sin egen mat, så vi håller koll på att han får ordentligt med mat i sig.


Här är ett foto som jag helt fräckt använder trots att det är hans uppfödare som har tagit det.

 

Av Quipus - Söndag 28 jan 18:55

Quipus Jytte Kvickrot ad Drobna SE50817/2023 23 cm vid 3 månaders ålder. Ögonlyst utan anmärkning, besiktigad utan anmärkning. Blir besiktigad igen innan flytt. Vaccinerad 2 gånger.

 

Av Quipus - Söndag 28 jan 18:52

Quipus Iqaroz Osier ad Daphne SE49896/2023 ca 29 cm hög vid 3 månader, båda testiklarna på plats, ögon utan anmärkning, besiktigad utan anmärkning. Blir naturligtvis besiktigad igen innan flytt. Vaccinerad 2 gånger.

 

Av Quipus - Lördag 27 jan 22:17

Alan får ju ha ett eget inlägg på sin födelsedag. Tyvärr hann vi inte med att ta några nya foton idag, så det får bli gammalt:


   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards