quipuskennel

Alla inlägg den 4 januari 2024

Av Quipus - Torsdag 4 jan 20:04

Strax innan 18 igår gick strömmen. Vi väntade på att något skulle hända, kollade Eons hemsida. Senare på kvällen stod det att dom inte skulle skicka någon tekniker på grund av vädret. Fullt förståeligt.

Jag kan inte sova utan tvn, eller något annat ljud. Jag satte igång ena mobilen på Allente, men slutade snart då batteriet höll på att ta slut. Satte igång en talbok på den andra telefonen och somnade till slut. Men vaknade när batteriet i den telefonen tog slut och allt blev tyst. Detta var strax efter 3. 

Till sist blev det morgon efter att jag legat och löst världsproblem. Hundfixande och sedan gick vi och lade oss igen, nedbäddade i flera filtar. Det var 14 grader inne...

Ungefär 8.30 knackar det på bakdörren. Jag blev helt förskräckt, vi har sällan folk som bara dyker upp. Jag öppnade och utanför står Frank, en av grannarna. En helt underbar människa, det visste jag sedan innan.

Han tyckte att vi kunde komma hem till honom, han hade en brasa tänd. Hur gulligt? Dock tackade vi nej, då vi vill vara hemma med hundarna.

Bara en halvtimme efter det kom strömmen tillbaka! Så Frank kom med strömmen  .


Det var meningen att jag skulle till veterinären idag, men vi ställde in det. Det är 2 hundar som ska besiktigas och sedan skulle dom flytta imorgon. På grund av vädret och väglaget och varningar, så har vi valt att flytta fram flytten till nästa vecka. Besiktningen också då.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards