quipuskennel

Alla inlägg under januari 2019

Av Quipus - 31 januari 2019 21:54

Husse jobbade drygt en timme i Skurup idag (kontaktperson). Under tiden satt jag och Maggan på fiket, Patisseriehuset5 på Gågatan i Skurup. Godaste kycklingmackan!
Sedan kom husse och så dök Yakkis matte upp. Det blev en stunds extra fikapaus, så mysigt att sitta där och prata strunt. 

Var hos svärmor och lämnade garn, sedan hem. Resten av dagen har gått i trötthetens tecken. Jag har mardrömmar igen, så jag är inte så pigg precis.

Det är hundarna däremot! Hela områdets fasantuppar har möte i vår trädgård... Och dom måste ju skällas på, så klart...

Av Quipus - 30 januari 2019 22:18

Av Quipus - 29 januari 2019 16:59

Vi har nu fattat beslutet; Karma Ragata letar nytt hem. 

Detta på grund av att hon inte riktigt trivs i flocken. 

Karma Ragata är registrerad i SKK som Tysk Spets/Mittelspitz, men jag tror hon håller sig under 28cm. Alltså kan hon registreras om som Tysk Spets/Kleinspitz. För mer information runt hennes stamtavla kan man kolla på SKK's hunddata. Hennes registreringsnummer är SE11379/2018. Fyllde 1 år i december, patella kollad utan anmärkning. 

Hon är en mycket energisk flicka, så ett aktivt hem är ett måste.

Vid intresse kan man kontakta mig på mail:

ufo00alien@hotmail.com

eller ringa:
0765888072

Av Quipus - 28 januari 2019 22:54

Maggan frågade om jag kunde skjutsa henne till läkaren i Skivarp idag. Självklart! Läkarbesöket gick bra.

Bredvid läkaren finns en djurshop. Tidigare hette den Zanthos, men nu var den visst såld. Nu heter den IB's Djurshop och ägs av en urtrevlig kvinna vid namn Inga-Britt. Maggan och jag ville knappt gå därifrån igen. Kan absolut rekommendera ett besök!
Med mig hem hade jag tuggisar och ett illrosa läderkoppel med lite bling-bling på. Dante blev sååå förtjust i det...

Av Quipus - 28 januari 2019 05:59

Uppstigen, hundar ute, katten fått frukost. Jag vaknade inatt, låg i en obekväm ställning. Vänster arm och hand i konstig vinkel. I vänster hand hade katten Elvis placerat sitt huvud  . Han sov så gott. Jag blev så rörd, så mysigt när han visar sin kärlek. Då är det värt det, att ligga i en obekväm ställning.

Av Quipus - 27 januari 2019 22:48

Hundarna är besvikna över att snön är borta, matte mindre besviken. Matte tycker att det hellre får regna än snöa. Hundarna håller inte med och kommer in och ser ut som disktrasor.

Alla fått mat och är tysta och lugna. 

Katten Elvis har legat i soffan och tittat på tv med mig. När jag åt min kycklingsallad hjälpte han så gärna till.

Av Quipus - 26 januari 2019 22:00

Just nu har vi Bettan här, fast det är helg. Normalt sett kommer hon hit på vardagarna, medans hennes husse jobbar. Men nu var det sagt att det skulle bli uschligt väder, så vi kom överens om att hon fick bli här hos oss så länge. Men det uschliga vädret kommer kanske inte? Vi får se om vi kör hem henne imorgon, till Skurup. Husse saknar sin vovve så klart!

Av Quipus - 25 januari 2019 21:43

Jag skrev visst inte hur undersökningen av patella gick. Så klart var jag utan anmärkning! 


Karma

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards