quipuskennel

Alla inlägg under april 2022

Av Quipus - 30 april 2022 22:28

Rune och jag lastade Vittra och Cree i bilen för att fira valborgsmässoafton. Vi hämtade Lars i Skurup och körde vidare till Skivarp för att titta på brasa. Men brasan uteblev... Vi stoppade i oss ett par korvar var och det var gott. Fick mota undan en massa dumma ungar som inte kunde uppföra sig runt hundarna. En unge fick klappa Vittra men jag fick säga till honom flera gånger att han inte kunde göra hur han ville. Vittra ville inte att han tog ner sitt huvud mot henne. Jag upprepade flera gången att så fick han inte göra, för hon kunde till och med bita om hon kände sig trängd. Upptäckte till sist att ungjävelns pappa stod bredvid och han lät sin unge göra som den ville med MIN hund.

Vi flyttade på oss och hamnade lite närmare där den kommande elden skulle brinna. Det var en tämligen liten hög med ris, men det hade väl fått duga. Men när klockan var kvart över åtta gav vi upp. Då hade jag eldat upp mig själv genom att irritera mig på 2 andra ungar som stod på en gren på ett ungt träd och hoppade på grenen. Till sist önskade jag att grenen skulle gå av så ungjäveln skulle ramla och göra sig illa. 

Nej, jag är inte lämplig att ha med vid sådana sammanhang...

Efteråt körde vi hem Lars och följde med upp och fikade. Lars fotade Vittra när vi var i Skivarp, men dom fotona får ni se imorgon.

Av Quipus - 29 april 2022 21:37

Räknade just efter, hur gamla är våra små svart/vita? 10 månader! Var tog den tiden vägen?
Raqqa är efter Malins Fritz och vår Vittra. Raqqa är sjunde generationen av egen uppfödning.

   

Av Quipus - 28 april 2022 20:13

Rune blev röntgad idag. Inför röntgen skulle dom injicera kontrastvätska... Lycka till med det lixom... Sköterskan sa att han har inga ådror, utan sytrådar. Dom stack honom på 5 ställen... Till sist funkade det. Det var lika illa när dom skulle ta blodprov på honom för ett tag sedan.

Röntgen gick bra och vi hoppas på ett bra resultat.

Körde till Skurup efteråt. Lars är sjuk, så han behövde ha lite handlat. Det ordnade vi och hämtade också ut ett paket. Där var varor till Rune också; kaffekapslar. En kaffekapselmaskin till Kent också.

Kent kom och hämtade sin kapselmaskin och det blev lite allmänt prat.

Elvis, katten, blev överlycklig idag. Hans 14 kg kattmat kom! Hällsde över ena säcken, 7 kg, i en låg tunna. Han stod och "betade" direkt från tunnan. Söte katten.

Så nu har vi gott om både hundmat, kattmat och mat åt oss själva.

Av Quipus - 28 april 2022 20:09

Vi passade på att fotografera henne när hon var hos oss. Stolta uppfödare är vi och ägare är Malin på Bjäratrollen:

 

Av Quipus - 27 april 2022 22:45

Lämnade husse åt sitt öde och for till Skurup. Maggan behövde handla hundmat och såklart ställer jag upp.

Vi handlade lite på Willys också, sedan åkte jag hem. 

Har haft en jobbig dag med värken, så försökte ta det lugnt. Men 3 säckar Purina Pro Plan kom med PostNord. Naturligtvis kunde husse burit in dom, men nä... Så nu får jag skylla mig själv...

Av Quipus - 27 april 2022 22:38

Häromdagen stod hon och vred svansen åt sidan för att visa upp sig för Dali. Inget blod, kollar henne varje dag. Men jag räknar henne som löptik.

Av Quipus - 26 april 2022 22:46

För första gången på många år har jag sått fröer igen. Får se om det blir något av det. En del fröer var gamla, men jag måste ju testa ändå.

Idag blev det tomat, ärtor och lite annat. Husse satte potatis.

Kent kom och hälsade på, tillsammans med Viking och Nowah. Blev lite fika och skitsnack i största allmänhet.


Av Quipus - 25 april 2022 19:08

Malin kom och hälsade på tillsammans med Fritz, Greta, Humlan, Lakritz och Lillis. Bara att släppa in dom i min flock på 10. Ingen osämja, bara glada viftande svansar. En del struntprat och en hel del allvar innan vi fick för oss att köra till Skurup och äta på Sibylla. Handlade lite på Willys, billig kycklinginnerfilé. Nu har vi handlat så vi inte ska behöva köra in på några dagar.

Malin körde vidare hemåt mot Linderöd och Ewa fick följa med hem. Nu är det orginalflocken kvar.

Beställt Purina Pro Plan från Vetzoo och kattmat från Bitiba.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards