quipuskennel

Alla inlägg under maj 2020

Av Quipus - 31 maj 2020 21:56

Fick ett nytt inlägg i min gästbok från ovan nämnda valpköpare. Jag ber dig kontakta mig via e-mail ufo00alien@hotmail.com.

Av Quipus - 29 maj 2020 21:31

Mymlans matte skulle på något så ledsamt som en begravning, så vi var barnvakter åt lilla hund så länge. Hon uppförde sig mycket väl tillsammans med resten av flocken, kände igen sig. Fina Mymlan, är verkligen jättebesviken över att det inte blir några valpar efter dig. Men så är det att vara uppfödare...

När Sara hämtade sin Mymlan gick vi en sväng häromkring. Jag med Askepot och husse med Vittra, mysigt. 

Som tack för att vi passat Mymlan fick jag 2 backar Coca-Cola och hundarn afick 2 paket med kycklinglindade tuggben. Tack!!!!

Av Quipus - 28 maj 2020 22:30

Vår vackre Dali fyller 4 år idag!


       

Av Quipus - 27 maj 2020 20:45

Denna dagen har gått åt till att fundera över saker och ting, som till exempel döden. Inte för egen del då. Men nu har döden varit och nosat såpass nära så det går liksom inte att förneka att den är där liksom.

Den som har gått bort, dött, trillat av pinn, satt tofflorna (kärt barn har många namn????) är en av husses klienter i Skurup. Inte Corona, utan andra sjukdomar, satte stopp för allt som han såg fram emot. 

Vi saknar dig B, både husse och jag

Av Quipus - 26 maj 2020 21:27

Av Quipus - 25 maj 2020 20:28

Första riktiga inlägget på ett tag. Men nu kan jag inte hålla mig längre. Det är ett nästan otäckt drag efter valpar just nu. Jag vet att det är flera andra bloggar som skrivit om detta, men jag kan inte låta bli. Jag har, på bara några dagar, fått en hel hög med förfrågningar på sheltievalp. Jag planerar inte någon kull förrän i sensommar/höst. Dessutom får sheltie normalt inte så många valpar, genomsnitt 3, så det blir inte många valpar över. 

Jag gör aldrig en parning om jag inte tänkt att själv behålla. Alltså tar jag inte fram valpar för att tillfredsställa andras behov. Om jag så vill behålla en hel kull, så gör jag det tills vidare. 

Naturligtvis kan det bli så att det inte blir något alls jag vill behålla i en kull. Som uppfödare har jag krav som ska uppfyllas. 

Är man intresserad av valp från mig får man hålla koll på vad här händer. Jag har inte något slags kösystem, utan jag vill att rätt valp hamnar på rätt ställe. Detta innebär att jag inte kan garantera att det blir valp till den som sätter sig som intresserad. 

Detta låter bitchigt, det vet jag. Men som sagt, jag tar en kull för att föra min uppfödning vidare. Blir det något "över", så kommer den valpen att bli till salu. Men inget lovas bort i förtid.

Mycket kan hända utmed vägen. Löpet kan komma senare än beräknat. Tiken blir kanske inte dräktig. Kullen kanske innehåller endast valpar som jag vill hålla på så länge. Och jag går INTE att övertala...

Men förutom dessa bitchiga ord, så är man välkommen att höra av sig om man är intresserad, som sagt. Om inte annat så kanske jag kan skicka vidare till någon annan som har valpar, eller väntar kull. MEN, där finns ett men där också. Jag skickar endast vidare till uppfödare som jag känner att där kan jag stå för min rekommendation.

Av Quipus - 24 maj 2020 21:56

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards