quipuskennel

Alla inlägg under maj 2023

Av Quipus - 31 maj 2023 20:39

Men först hade Vide dambesök. Det var meningen att hon skulle paras med Alan, men han mår inte riktigt ok. Därför gick valet till Vide. För Dali funkar inte, då det är en Dali-dotter.

Mycket bra parning blev det i alla fall. Dom kommer på fredag igen.

När jag sedan skulle släppa in Vide på gårdsplanen, gjorde jag en vurpa. Det tog rätt illa... Jag satte vänsterfoten på en singelsten, som rullade undan. Vänsterbenet for iväg och jag föll på högerknäet. Inte nog med det. Jag kände nästan genast att mer hade gått fel. Jag har vridit ryggen, så längdryggen har fått sig en smäll. Det går sedan vidare upp längs ryggraden, bakom höger skulderblad, upp i nacken och halvvägs upp för huvudet.

Men bara att bita ihop och köra för att hämta Rune, som suttit lägenhetsvakt åt Lars i Skurup.

Chipmärka valparna och sedan lasta in dom i bilen. Ner till Beddingestrand, Sydkustens Smådjursklinik.Där väntade underbara veterinär Malin Lindblad, redo att besiktiga monstren.

Vikter på dom:
Pixie 3,3kg

Angus 3,4kg

Bess 3,9kg.

Vad sjutton har Skye i sin mjölk???

Allihop gick igenom besiktningen och fick sitt stick i nacken.

Imorgon bär det av till nästa veterinär för ögonlysning.

Av Quipus - 30 maj 2023 22:31

Så "äntligen" är dom 8 veckor. Besiktning och vaccination imorgon, måste komma ihåg att chippa dom innan. Ögonlysning på torsdag. Sedan vet vi...

Skye har fått åka hem till sin älskade familj, som nu äger henne. Fick detta fotot av en nöjd nybadad vovve:

 

Av Quipus - 29 maj 2023 20:15

Så här slö har jag inte varit tidigare... Men nu har jag kommit igång.

Började med Viila, som gick med stor eftertänksamhet. Ingen brådska där inte. Men framåt gick det.

Så Woff-Lan som tog sig an uppgiften med stor entusiasm. Precis som sin mamma Vittra gjorde när hon var liten.

Tea stod näst på tur. Här fick jag jobba rumpan av mig. Tea är inte särskilt kontaktsökande, så jag fick jobba på. Till sist kom vi en liten bit nerför vägen i alla fall.

Ghost tyckte det var SÅÅÅÅ kul och showade för mig. Precis som sin morfar Askepot. Som jag saknar den hunden...

Av Quipus - 29 maj 2023 20:14

Flera har sagt att hon är den fula ankungen som kommer bli vacker. Jag har avfärdat dom allihop. Men nu får jag nästan ge mig. Hon är väldigt lik sin vackra mamma Skye. Och attans trevlig mentalitet har hon också.

 

Av Quipus - 29 maj 2023 20:13

Hon är i ruskigt bra skick för att ha valpar som är 8 veckor...


 

Av Quipus - 29 maj 2023 20:10

Vittra & Pixie

Angus 

 

Viila & Skye (mor och dotter)

 

Pixie

 




Av Quipus - 28 maj 2023 22:07

 

Av Quipus - 28 maj 2023 22:05

Lars var här och fotade lite

Pixie

Angus

 

Bess

 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards