quipuskennel

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Quipus - 22 maj 2023 20:44

Jag steg upp 5 imorse, husse fick sova vidare. 

Ut med Skye, Viila, Woff-Lan, Vittra och valparna på baksidan. Resten på framsidan. 

Städning... Inte mycket i övriga hundutrymmet, men valparna hade ju haft kiss och bajsparty. 
Efter städningen tog jag in valparna och gav frukost.

Husse vaknade och gjorde frukost åt oss båda. Sedan passade jag på att sova. Natten var jobbig, har varit så nu över en vecka. 

På eftermiddagen stoppade vi in Viila, Vittra och Woff-Lan i bilen. Jag vågar inte lämna dom hemma eftersom Viila löper och hoppar över allt för att inte bli instängd.

Husse fick också åka med och vi for till Alstad, som är en liten by bortom Anderslöv, ca 1,5 mil hemifrån. Målet var just ett mål - mat. Husse hade inte provat Alstad Grillen förut och nu var det minsann dags.

Varsin ägg och baconburgare blev det. Och lika suveränt gott som vanligt. Husse höll med. Pommesen var jag inte så förtjust i, gillar inte Pommes Strips, men husse åt upp mina också.

Skulle ni mot förmodan hamna i Alstad så rekommenderar vi varmt denna grillkiosk. Den har ägts av samma man i 22 år. Jag åt där med jämna mellanrum tillsammans med exmaken. Ska se om jag kan övertala honom att möta upp oss där någon gång. Husse ville dit fler gånger och jag ställer såååå gärna upp.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards