quipuskennel

Alla inlägg under april 2020

Av Quipus - 30 april 2020 23:13

För en gångs skull fick vi fira den tillsammans, husse och jag. Vi körde ut en sväng, hamnade i Ystad och intog en festmåltid på McDonalds... Chicken McNuggets, pommes, läsk och en deluxe milkshake till mig. Husse nyttjar inte sådana. Han smakade, men grinade illa.

Vi körde kustvägen hem och i Mossby hittade vi minsann en valborgsmässoeld! Jag tvärnitade, där var en parkeringsficka, gick ut och bad om ursäkt för att vi trängde oss på. Vi blev inbjudna på tomten för att få dela eldens värme och sken med husets innehavare och co. Det visade sig att en av dom som satt där var husses gamla granne i Skurup. Han, den grannen, som varje helg spelade Bon Jovi. Samma låt, och så ylade dom ikapp med stereon. Snacka om att världen är liten!!!

Vi tackade för gästfriheten, körde hem, har nu matat hundarna och släppt ut dom sista svängen. Alla nöjda och glada!

Av Quipus - 29 april 2020 20:47

Har pillat med lite hundpapper idag. Och sagt upp 3 hundförsäkringar från If. Snart inga kvar där. Det är så det kommer bli. Känns ledsamt, har varit nöjd med dom i många år. Men efter 2 tabbar från deras sida (eller deras dåvarande ombud), som blev rejält kostsamma för mig, så bestämde jag mig för att bryta upp. 

Har nu Sveland istället och är supernöjd. Mitt ombud är guld värd, snabb kontakt och alltid extremt hjälpsam. Tack Lena!

Av Quipus - 28 april 2020 21:55

För det första så har min kära Cobby, Volvon, blivit krasslig. Vet inte vad som är fel. När jag körde husse till Lomma igår stannade jag på Lidl. När jag skulle köra hem, stannade han, bara dog. Men startade när jag bad honom och tog mig ända hem. Inte helt felfritt, men hem kom jag. Väntar nu på att få fatt i Tobias.


Ett större beslut fattades idag - det blir inga valpar efter Mymlan. Igår kväll fick jag veta att hennes pappas kullbror blivit avlivad på grund av svår epilepsi. Idag pratade jag med den avlivade hundens matte och fick veta lite mer. Ville mest kolla så inte epilepsin var en följd av något trauma eller sjukdom. Men det var det inte. Alltså tas Mymlan ur avel innan hon ens har hunnit in i den. Därmed tillfaller hon sin halvfodervärd.

Detta leder till att vi kanske inte får fler kullar i år. Ledsamt, men så är det när det har med levande varelser att göra. Inget är säkert.

Men vi är glada för att Mymlan har ett underbart aktivt hem och vi hoppas på fortsatt kontakt.

Av Quipus - 27 april 2020 19:58

Hämtade Maggan, körde till Ystad och sedan vidare till Sjöbo. Besökte Catarina i (läs utanför) butiken. Jag handlade valpmat av sorten Vom och Hundmat, Maggan köpte en begagnad trimmer till sin ulv (irländsk varghund). Till Skurup och åt baconburgare. Hem och pysslade med odjuren. Nu ikväll har jag varit i Trelleborg. Vittra skulle till Arken Zoo och hämta sin födelsedagspresent (en påse hundgodis med biffsmak). Vittra fick provsmaka först om hon tyckte den passade. Jag blev mäkta förvånad över att hon tog emot godiset från en främmande hand! Hon är min bortskämda bonnhunn, brukar inte vilja befatta sig med andra människor. Men duktig Vittra!

Och så var jag och hämtade varor som jag beställt via nätet hos Ica Maxi. Så smidigt!

Av Quipus - 26 april 2020 21:31

Söta lilla Dixie tycker inte om att ha hundar omkring sig. Eller rättare sagt; att möta hundar. Karlos och jag ska försöka få henne att bli lite mer säker på sig själv och sin matte. 

Vi började promenera vid sidan om varandra på Svaneholm. Hon surade lite, men det gick snabbt över. Sedan gick dom sida vid sida och nosade lite i varandras ansikten. Inget tjurande alls. 

Men när vi mötte andra hundar fick hon tuppjuck. Jag sa till matte att det är inte fel att gå åt sidan. Så då gjorde vi det, med gott resultat.

Längre fram var vägen sådan att det inte fanns tillfälle att gå åt sidan. Jag sa då till matte att sträcka på sig, andas ordentligt och bara gå. Gå gå gå, inte tveka, inte fundera. Bara gå och låt hunden känna att matte fixar detta. 

Matte och Dixie gjorde ett superbra jobb! Vi ska fortsätta träffas ungefär en gång i veckan. Längre fram ska jag introducera ytterligare någon hund.

Vädret var underbart och efter promenaden satte vi oss och fikade. Hundarna var med så klart.

Av Quipus - 26 april 2020 06:42

Grattis Bettan!! 

Foto taget av din husse.

 

Av Quipus - 25 april 2020 21:33

Av Quipus - 24 april 2020 22:31

Lotta och jag körde till Helsingborg och hämtade buren jag skulle hämtat häromdagen. Är inte på det klara än vad jag ska ha den till...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards