quipuskennel

Alla inlägg den 11 april 2020

Av Quipus - 11 april 2020 19:44

En tur till Ystad för att titta på lite loppisar. Hittade en i Mossby utmed väg 101, där även min älskade hushållspapperfarbror stod och sålde. Handlade en bal till Catarina, själv har jag gott om det fortfarande. Har ni inte testat detta papper, så rekommenderas det varmt av oss. Hojta om ni vill ha provbit! Jag delar gärna med mig. Vill ni handla, så googla namnet Åkes Papper, så finns där tips på var ni kan handla. Annars står dom på diverse loppisar också.

Med oss till Ystad hade vi Viking och Vittra. Vi gick en sväng uppmed ungefär halva gågatan, det var kallare än vad vi trodde. Båda njöt av uppmärksamheten och gick med viftande svansar.

Nu har vi koppeltränat Zajva, Tezla och Dali. Tezla är superduktig, men Zajva och Dali är inte lika övertygade. Zajva fungerar efter godisövertalning. Dali låser sig och vill varken det ena eller det andra. Men jag har hittat en liten lösning; jag bär honom ner till brevlådan och sedan går han glatt hem. Alltså vill han inte lämna tryggheten i hemmet. Men vi jobbar envist vidare.

Nu blir det påskmat och lugn kväll (förhoppningsvis).


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards