quipuskennel

Alla inlägg den 14 april 2020

Av Quipus - 14 april 2020 20:26

Efter besiktningen av Hera var vi på restaurang Kina i Trelleborg. Det är alltid lika fräscht och fint där. Maten i buffén fylls på i små portioner så att det hela tiden är nylagat. Och ändå vågar nästan ingen äta på stället, för smittorädsla. Men där är för attan inget folk, det är tämligen "safe" att äta där. Klart vi ska vara försiktiga, men är man rädd för att smittas av den ruskiga sjukdomen som härjar, kan man beställa och få hämta maten vid deras entrédörr.

Och vilken personal! Har ingen aning om vad denna underbara kvinna heter, men hon gör verkligen så att man känner sig otroligt välkommen. 

Maten är jättegod, stort utbud i buffén. Vi åt och åt...... Min favorit är kycklingfileerna, ris och sötsur sås. Och ett BERG med ananas... Husse i familjen är inte lika snäv i sin smak och allt han provar på är supergott. Efter 2 stora tallrikar med mat avslutade han med en kopp thé, som enligt honom är något helt outstanding. 

Vill ni äta sagolikt god mat och träffa deras supertrevliga personal, så tveka inte! 

restaurangkina.business.site

Av Quipus - 14 april 2020 20:21

Hera var på besök hos veterinären i Trelleborg, för en besiktning. Inför en försäljning. 

Det var meningen att vi skulle behålla både Hera och Slända hemma, Gaia bor hos fodervärd. De resterande valparna har funnit sina hem.

Sällan har jag känt mig så tillfreds med en försäljning som jag gör med Hera. Jag önskade verkligen att få dela med mig av denna fantastiska kull till min älskade vän Tina. Tina som ju faktiskt är den skyldiga till att jag har sheltie. 

När vi stod i köket hemma hos Tina och Roland översköljdes jag av så mycket känslor och tårarna började rinna. Tina misstolkade mig och trodde att jag ångrade mig. Men nej, Tina! Verkligen INTE! Önskar dig all lycka med en av dom underbara valparna från Cree8-kullen.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards