quipuskennel

Alla inlägg under juli 2017

Av Quipus - 31 juli 2017 23:45

Dagen firades med att han fick bli kammad. Myyyyssssss... Tyvärr är där inte mycket hår kvar på kroppen, därav ansiktsbilden.

På onsdag gäller det...


 

Av Quipus - 31 juli 2017 08:02

Tack snälla vovvarna som lät mig sova ända till 7.30 Normalt brukar ni börjar gapa vid 5.30-6 Mycket uppskattat, fortsätt gärna med detta.  

Av Quipus - 24 juli 2017 15:12

Oj, vad jag har missat att skriva om många saker. Jag tar dom lite hullor om buller:


Xanders fyra valpar ihop med Quipus Uni är nu 8 veckor. Jag och husse var med och hjälpte till vid veterinärbesiktningen. Carro, valparnas matte kunde inte vara ledig från jobbet, blev ändrat i sista minuten. Så valparnas husse fick ta hand om deras människorbarn och jag och husse tog hand om Xandervalparna. Allt var utan anmärkning, även ögonen. Härligt! Av dom hittills 9 valparna som är ögonlysta efter Xander, är alla fria.


Min väninna Lotta och jag har varit ute på lite turneer; Simrishamn, Tomelilla, Landskrona (köpte bil till Lottas man), Helsingborg (köpte bil åt mig där), Sjöbo (där vi var på marknad). Före marknaden var vi och träffade Sussis nya valp. Sussi förlorade sin Milo för ett tag sedan, men har tack och lov funnit en ny liten luddig vän. Namnet är inte besämt än, han är korsning pomeranian och chihuahua, black & tan...

Ja, jusst det! Lotta och jag var i Kristianstad en sväng också, för att titta på bil åt mig. Men det var bara skrot... Vi körde istället vidare mot Kiviks marknad, men kön dit var så ruskigt lång, så vi svängde av. Hamnade i Ystad och bara gick och strosade. Och åt glass...


Husse och jag var i Ystad i lördags, för att gå på loppis och Röda Korset. Och äta glass...


Eva har fått en fåtölj av oss, så den har vi varit i Malmö och lämnat.


Husse jobbar jättemycket just nu, semestertider och en kollega som är sjuksriven. Men det är ju ingen risk att jag känner mig ensam. 8 hundar och en katt är ett underbart sällskap.


Mitt nya trimbord har jag nog glömt att nämna. Det är höj- och sänkbart. Härligt...


Bilen vi köpte för ett tag sedan står hos Tobias sedan flera veckor tillbaka. Det är något med lambda-sonden, tror vi.

TURe ska gå i pension... Jag har hemsk separationsångest... Vi har hängt ihop i 9 år...


Men nu har SoFiN kommit in i våra liv. Hon är en Suzuki Grand Vitara V6. Bild kommer när jag har ork till det.


Idag har jag skurat golv i kök och hall. Passade på att skura hundarnas "lyor" också.


Men nu är jag slut, så jag ska slänga mig på soffan en stund. Hundarna är ute och härjar i det fina vädret.

Av Quipus - 21 juli 2017 07:16

Vet inte hur många gånger jag har gått in på SKK's hunddata för att se om "Yakkis" röntgenresultat kommit in.Varje gång ända fram till nu har jag blivit besviken. Men nu kan jag berätta att Quipus Ultravox Môhtew Atim Ohpina har HD B och ED 0, alltså fri på höfter och armbågar.

Alltså kom nästa sanning närmare... Jag har kaxigt sagt att när båda systrarna är röntgade, ska jag bestämma vilken av dom som ska stanna hos oss. Alltså ska den andra säljas. Beslutet är fattat sedan länge, Yakki är den som tilltalar mig mest. Kanske inte hennes exteriör, men hennes lynne. Så nu ska bara hjärnan hänga med på detta och verkligen slutgiltigt fatta beslutet.


Tinka


 


Yakki


 



Av Quipus - 14 juli 2017 14:07

Jag är inte utrustad med någon större portion tålamod. Men denna gången skulle jag hålla mig lugn och vänta. Det jag skulle vänta på var Yakkis röntgenresultat. Hon blev röntgad i torsdags förra veckan och nyfiken som jag är, har jag kollat på hunddata mååååånga gånger. Men nä... Eftersom SKK är i flyttartagen, så tänkte jag att det kanske berodde på det. Därför höll jag mig ovanligt lugn för att vara jag. Idag fick jag nog, jag ringde SKK för att kolla så det inte är så att plåtarna inte var godkända för avläsning, att hon kanske låg fel. Dom skickar ju ut besked om det per post, men eftersom jag inte får all post, så kände jag att det nog var dags att ringa. Då visar det sig att dom inte ens fått plåtarna från veterinären! Så nu har jag ringt veterinären och sagt ifrån och plåtarna skulle skickas direkt. Någon förklaring hade dom inte. Hoppas jag får besked snabbt............

Av Quipus - 9 juli 2017 23:23

Jag hade fel angående kullen jag skrev om tidigare idag. Där är en svart/vit hane kvar! Vid intresse, kontakta mig, så skickar jag er vidare.

Av Quipus - 9 juli 2017 17:23

Eller, ja, dom blev ju inte så få... 6 stycken! Den 29e juni föddes dom - 2 svart/vita hanar, 2 bi-blue hanar och 2 bi-blue tikar. Vad jag vet är dom alla tingade. 

Pappa Xander 



 


Mamma Dolly Maria "Isabell" - ägare kennel Kalimera


     

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards