quipuskennel

Alla inlägg under juni 2018

Av Quipus - 30 juni 2018 23:45

Bettans husse fyllde år igår och idag var jag på fika hos honom. Var inte meningen det skulle bli så sent, men så kom Kalle & Anki och Svenne, så det blev så mycket roligt prat.

Av Quipus - 29 juni 2018 21:38

Trots att jag har massor av selar, koppel, halsband, bäddar, borstar, leksaker osv osv osv osv osv osv i all oändlighet, så var jag ju ändå tvungen att gå in på Arken Zoo på Svågertorp idag när jag och Lotta var på shoppingrunda. Hittade halsband på nätet igår som såg fina ut på bild. Men tack och lov var dom inte lika fina i verkligheten. Så istället fick 2 leksaker hänga med hem...

Av Quipus - 28 juni 2018 22:13

Idag har jag mest varit chaufför, åt husse. Sedan blev det mest slöande, för varmt.

Nu ikväll har vi gått igenom halsband och selar åt samtliga hundar. Helt klart har jag alldeles för mycket prylar...

Av Quipus - 27 juni 2018 21:19

Dom brukar ockupera våra vägar en dag om året, för att köra rally. Inte stör det mig, absolut inte, bara jättekul!
I år fick vi som bor utmed sträckan ett program i brevlådan. Men ännu bättre var det att Trelleborgs Motorklubb bjöd in till grillafton här ute. Och möjlighet att få åka rallybil... Detta kunde inte matte låta bli, hon hade sett fram emot det varenda dag sedan lappen med inbjudan kom i brevlådan. 

Ikväll var det dags! Först grillat och sedan... Matte valde att åka i en vit Opel, Ascona tror jag det var. SÅ DJÄVLA HÄFTIGT!!! Svåraste var att inse att hon inte hade kontrollen över någonting.... Inte helt lätt när man har ett kontrollbehov och i princip alltid är den som kör. Men det gick bra, matte litade på föraren - Rune Nilsson - tveklöst. Undan gick det och sladdade hit och dit på grusvägen, men ÅÅÅÅHHH vad kul det var! TACK!!!

Av Quipus - 26 juni 2018 20:47

Tipis nya husse Roland ringde precis när vi hade anlänt till Svaneholm. Vi, det var jag, husse, den husse jobbar hos som personlig assistent (D), Ior och Dante. 

Roland var uppriven... Med all rätt... Odjuret Tipi hade fått något ryck och tagit sig ut genom staketets 10 cm breda mellanrum och gett sig iväg. I Helsingborg... Polisen var kontaktad. Roland ute och letade, utan resultat. 
Vi valde att gå promenaden ändå. Inte mycket jag kan göra i det läget. Nerverna var utanpå på oss allihop. Vanliga leken med hopp upp på stockar och stenar, men det kändes inte kul precis. 

När vi är nästan framme vid bilen igen ringer min telefon igen. Jag hoppar högt, kändes det som. Det var Roland, fortfarande igen Tipi.

Vi går en bit, så ringer min telefon igen. När jag hör att det är polisens hundstall stannar mitt hjärta nästan. Jag är beredd på det allra värsta. Mannen presenterar sig och berättar att han ringer angående en hund som jag står som ägare till på Jordbruksverkets Hundregister.

Ja, säger jag

Saknar du en hund, frågar han

Ja, en liten trefärgad sheltietik. Hon är på prov hos ett par i Helsingborg och rymde tidigare idag, hasplade jag ur mig

Jag har henne här, sa han

Mår hon bra? frågade jag

Jaaadå, svarade han. Hon sitter här i bilen med mig

Jag ville bara skrika rakt ut! Men jag behöll mitt lugn, ja nästan i alla fall.

Han bad mig kontakta Roland och be honom ringa honom. 

TACKTACKTACK, svarade jag. JAG ÄLSKAR DIG!!!

Snabbt ringde jag Roland, som blev lika överlycklig han. Han fick telefonnumret och lovade ringa mig igen.

Efter en stund ringde han och berättade att hon nu var hemma igen. 
Tipi hade gått utmed en stor väg, mycket trafikerad, sedan KORSAT DEN, sedan in på ett fabriksområde, inhägnat, där personalen fångat in henne och kontaktat polisen.

Tack och lov att alla mina hundar är registrerade på Jordbruksverket och Svenska Kennelklubbens ägarregister. På det viset kom Tipi till rätta. Och alltihop gick snabbt, från det att Roland ringde mig strax efter 15 för att berätta att hon rymt, tills polisen ringde strax innan 17 för att berätta att hon var i hans bil.

Imorgon ska Roland bygga Tipisäkert staket... Jäkla hund!!!!!!!!!!!!!!

Av Quipus - 25 juni 2018 21:59

Hon blev hämtad idag, ska bo i Helsingborg hos ett underbart trevligt par. Vi börjar med en provperiod och hoppas verkligen att det ska funka.

Ikväll var husse och jag på Svaneholm tillsammans med Vittra och Yakki, så härligt!

Av Quipus - 24 juni 2018 23:07

Hela gänget blev genomgånget idag, kloklippning och lite pälskrafsande, någon hade en liten tova bakom öronen. Nu är dom fina igen allihop!

Av Quipus - 23 juni 2018 20:22

Hundarnas pool fylldes på idag, tack husse! Ingen ville gå i frivilligt, men väl ilyfta blev dom kvar en stund och svalkade sig. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards