quipuskennel

Alla inlägg under juni 2018

Av Quipus - 4 juni 2018 22:37

Storstädning hos hundarna idag, sedan en tripp till soptippen. Sedan var husse och jag i Trelleborg, köpte parasoller som vi ska sätta till hundarna. Dom har visserligen tillgång till skuggig plats, men varför inte lyxa till det lite? Hittade lite billigare på Rusta, så vi köpte 3, 2 till framsidan och 1 till baksidan.

Grävningen till fibernätet är nu slutfört, så nu väntar vi bara på att det ska kopplas in.

Flera spekulanter har hört av sig om Xanthal, får se var hon hamnar till sist.

Av Quipus - 3 juni 2018 22:18

Damen som var intresserad av Tipi, blev tvungen att avböja i sista minuten. Hon har blivit erbjuden en operation som hon i högsta grad behöver och då kan hon inte ha en liten hund. Vi hoppas hon återkommer senare så ska vi hjälpa henne att hitta en hund åt henne.

Annars har dagen varit lugn. Jag har haft stora problem med värken, så jag har mest legat i soff-läge. Men vi var ute och fotograferade Xanthal, då det finns några intressenter.

Av Quipus - 3 juni 2018 19:46

Nya foton av Xanthal


       

Av Quipus - 2 juni 2018 23:32

Idag var det sillamarknad med tillhörande loppis i Abbekås. Inga hundar tog vi med, det var för varmt. 

Nu ikväll har vi varit på grillafton hos bekanta (Lotta och hennes Svenne), jättemysigt, ända tills alkoholen började märkas. Varken husse i huset eller jag dricker alkohol, vi har roligt ändå. Men det blir ju att jag som nykter analyserar resten av sällskapet...

Nu är vi hemma igen i alla fall, skönt det.

Av Quipus - 1 juni 2018 22:59

Vi hade bekanta på besök idag. När vi satt ute och pratade hörde vi göken vid flera tillfällen. Plötsligt får vi syn på den! Jag kan inte påminna mig om att jag har sett en förut.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards