quipuskennel

Alla inlägg under maj 2021

Av Quipus - 31 maj 2021 22:52

Såhär känner jag mig idag.


Av Quipus - 30 maj 2021 20:58

Vädret var vackert, så kameran fick jobba lite. 

Först ut söte Cree:

 

Söta Slända njuter av solsken och tuggben

 


Vide börjar stila till sig minsann:

   


Så den ljuva Vittra:

 


Dali & Zajva tillsammans:

   


Zajva:

   


Karlos:

   


Och så underbare Dali:

 



Av Quipus - 29 maj 2021 19:06

Vi började dagen med att bli hämtade av Lotta. Husse, jag och Lotta åkte till Anderslöv för att gå på byaloppis. Där var verkligen många säljare i år! Vi avslutade med favoriten Monika, i utkanten av Anderslöv. Där är alltid hundprylar och det blev ju lite sådant. När Monika såg mig på långt håll sträckte hon upp en väst åt mig; illgrön av märket Arrak Outdoor, riktig hundväst. Så klart fick jag bråttom! Hon hade en bra hundjacka åt mig också, en svart av samma märke som västen. Husse fick fatt i 2 hoodies, en svart och en vinröd. Vi fick mycket för pengarna!

Hem och vila lite. Sedan ut och putsa upp hundarna lite inför besökarna.

Besökarna var Zajvas nya matte och dennes mamma. Urtrevliga människor! Zajva blev mycket förtjust!

Nu är hundarna matade och vår mat tillagas. Kycklingfilé och pommes!

Av Quipus - 28 maj 2021 22:09

Det hanns inte med något fotograferande idag. Får ta det imorgon. Om vädret tillåter. Sätter in ett gammalt foto så länge.


 

Av Quipus - 27 maj 2021 22:13

Av Quipus - 26 maj 2021 20:51

Tittar ut genom fönstret och ser först en, sedan två till, sedan ännu fler. Ivrigt hämtade jag kameran och hoppades på att inte skrämma bort dom. Men så klart upptäckte dom mig... Men titta!


 

Av Quipus - 26 maj 2021 20:26

Regn, regn och regn. Fast just nu är det solsken. 

Min kropp och själ jäklas idag. Ont har jag och ångest på det. Vill bara gå och lägga mig och vakna till en bättre dag. Så jag FÖRSÖKER att tänka positivt....

Ätit middag har jag också gjort, efter det att hundarna fått sitt, så klart. Stekte några ägg bara, men bättre än inget.

Försöker låta bli att känna på flickornas magar alltför mycket. Känner jag varje dag så känner jag ju ingen skillnad. Men både Zajva och Vittra ställer så gärna upp, sötnötarna. TROR i alla fall att dom är dräktiga båda två.

Av Quipus - 25 maj 2021 21:01

Husse och jag körde till Ystad för att besöka Öppna Hjärtat. Fick gjort några fynd, till nästan inga pengar alls.

Åt glass på Glassmakeriet, så gott! Husse fick sitt efterlängtade kaffe till.

En sväng in på ÖoB och Rusta, så klart, sedan hem.

Hundarna har inte varit överlyckliga åt att vara ute idag, jäkla regnande. Mat har dom fått och vi också. 

Har fortfarande lite svårt att förstå att klockan är vad den är. Det är ljust ute och klockan är över 21. Och regnar gör det........

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards