quipuskennel

Alla inlägg under maj 2018

Av Quipus - 31 maj 2018 09:23

Husse skulle börja tidigare i Lomma idag, så jag körde honom dit. Innan jag körde hem gick jag in på Coop för att handla lite. I kassan lämnar jag fram mitt körkort, för jag hade glömt Coop-kortet hemma. Då frågar kassörskan mig - Känner du igen mig? Jag tittade till och ja, det gör jag, men jag kan inte placera henne. Men det är jag hopplös med. Hon frågar om det är jag som har kennel. Javisst, svarar jag. Dalton, säger hon då. Vi köpte honom av dig, han är 13 år nu! Så himla kul!! Matte Weronica fick mitt visitkort, hoppas hon tittar in här...

Av Quipus - 30 maj 2018 22:54

När jag och Lotta var i Trelleborg igår hittade vi en lapp med en annons. Annonsen hade satts upp av en kvinna som sökte en äldre hund, gärna en sheltie. Jag ringde henne idag och hon blev överlycklig. Husse, jag och Tipi ska hälsa på henne på söndag och se om tycke uppstår-

Av Quipus - 29 maj 2018 22:14

Älskar stand-up comedy!

Av Quipus - 29 maj 2018 20:48

Lotta och jag körde till Trelleborg idag. Huvudsakliga ärendet var att vaccinera Xanthal. Hon fick med sig mamma Tipi så hon inte skulle vara så ledsen i bilen. Vågen visade 6,15 för Tipi och 2,5 för Xanthal. Evidensia i Trelleborg har utförsäljning på en del halsband, selar och täcken och jag köpte 2 halsband och 1 sele. Och 2 påsar hundgodis... Som om här inte är tillräckligt med gottgott till både hundar och katt...

Av Quipus - 28 maj 2018 20:11

För mig är den bästa själavården att gå ut och sätta mig på trappan och umgås med hundarna. Alltid är det något kul som händer. Att bara sitta och studera hur dom agerar med och mot varandra är så intressant och givande. Skratten kommer tätt!

Av Quipus - 27 maj 2018 23:46

Allt farande dom senaste dagarna slog omkull mig med full kraft idag. Känns som om jag sovit bort nästan hela dagen, men är fortfarande lika trött. Det i sin tur beror ju på hur min sömn är. Just nu i en dålig period med mycket drömmar, detaljerade och realistiska. Min hjärna får inte vila, så jag är lika slut nu som innan.

Som tur är så är ju husse hemma, så hundarna har fått härja med honom istället.

Av Quipus - 26 maj 2018 21:14

Det är så skönt att ha dörren öppen så gänget kan gå ut och in som dom själva vill. Och katten har varit ute också!
Husse och jag har gjort iordning6 hundar idag, klippt klor och krafsat pälsar. Tipi fäller som fasen nu, hon ser inte klok ut. Willow, Wizzka och Karma byter tänder för fullt. Det ser bra ut ännu så länge.

Av Quipus - 25 maj 2018 20:48

Lotta och jag var och hämtade hem Xander från hans misslyckade kärlekssemester. OJ, vad han är glad att vara hemma igen. Jag bar honom från bilen till gårdsplanen här hemma. Flera gånger tryckte han sin kind mot min och suckade. Svansen gick som en propeller. Pussarna haglade. Lille skrutt...  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards