quipuskennel

Alla inlägg under maj 2017

Av Quipus - 27 maj 2017 23:43

Vår Xander har blivit pappa idag. Tiken ägs av annan kennel, så jag går inte ut med mer information förrän tikägaren har gett sitt godkännande.


Kennel Banksia har en vuxen hane till salu. Han ägs inte av kenneln, utan av annan person, men kontakten sker via kennel Banksia. Det är en blue merle som är 2 år gammal. Om jag har räknat ut saker och ting rätt, så är det ett helsyskon till vår Banksia Moltres, fast från en tidigare kull.

Av Quipus - 12 maj 2017 23:31

Inte blivit mycket med skrivandet här inne nu, inte haft något att skriva om direkt. Men nu löper Tipi, i tid dessutom. Hon ska inte paras detta löpet, vill inte ha 2 kullar samtidigt. Hoppas ju att Tinka är dräktig, men är inte 100% säker än. Fast är hon inte dräktig, så är hon allvarligt sjuk eller något. Hon är så förändrad.

Av Quipus - 8 maj 2017 01:20

Ludwig (nygamla bilen) fick godkänt av bilmekaren Tobias. 

Idag fick första hunden åka i Ludwig; det blev Vittra, i bur så klart. Hon är runt höglöp, så vågar inte lämna henne hemma tillsammans med 4 pilska hanar. Eller 3 i alla fall. Ior vet inte vad det inne bär än.

Av Quipus - 4 maj 2017 20:52

Xander har haft tjejbesök idag. Berättar mer när tikens ägare tycker det är ok.

Av Quipus - 2 maj 2017 21:51

Eftersom det är och har varit mycket bekymmer med TURe, så har vi ett tag pratat om att skaffa en bil till. Igår blev det av! Husse stannade hemma och var hundvakt, medans matte och Bettans husse körde till Helsingborg (eller söder om Helsingborg var det) och hämtade nya bilen. Fast ny är han ju knappast, 20 år gammal... Han döptes i alla fall till Ludwig och matte är sååååååååå glad! Han är en Volkswagen Golf Variant. Bild lite längre ner.


Idag var matte, husse och jag i Trelleborg. Vi åkte dit i TURe, som valde att bråka innan vi ens var en mil hemifrån. Matte ångrade att hon inte valt Ludwig för resan, men där är inte iordningställt med burar och liknande än.

Till sist kom vi fram till Trelleborg, svårt med parkeringsplatser. Vi fick gå genom parken vid biblioteket för att komma till veterinärkliniken. Vi var på Evidensia, förresten. I parken får jag syn på något jag aldrig sett förut. En kackelkopter! Tror jag... att det var... Asch, jag hann inte undersöka saken närmare, vi hade bråttom. 

Jag fick chansen att skälla på en hund när vi satt i väntrummet, alltid kul.

Vikten kollades också; 5,6 kg.

Matte skämdes för mig, kallade mig för allt möjligt vackert, förresten. Innan vi körde var vi ute och rastade oss allihop. Jag hittade något kul att gräva runt i... Oj, vad jag var smutsig om nosen. Matte försökte torka ren mig när vi kom in i behandlingsrummet, men det gick inte. Haha, hon skulle bara veta vad det är. 

Veterinären kom in, jag fick min spruta och så var vi klara. Matte blev lite förvånad - när vi varit på Evidensia i Ystad har veterinären alltid lyssnat på hjärta och lungor och gjort en liten snabb checkup. Men det gjordes inte här. Matte funderade lite över detta.

Vi gick tillbaka till bilen igen, genom samma park. Där var ännu fler kackelkoptrar! Jag fick lov att närma mig dom för att se vad det var. Mmmmmmmmm den stora vita där skulle kunnat vara smaskens... Men nääääääääääää, den kom rakt emot mig, alldeles hotfull. Så jag valde att nonchalant gå min väg. Matte berättade sedan att det var hönor jag träffat. Och den stora vita smaskiga var en tupp. Så nu har jag träffat sådana också. Tänk att jag som bor på landet ska behöva åka in till staden för att få se sådana.

När vi började köra, var matte fortfarande konfunderad över detta med veterinären. Hon valde att ringa och fråga dom om dom inte brukar göra en undersökning innan. Hon påpekade att dom alltid har gjort det när vi varit i Ystad. Nej, dom brukar inte göra det om det inte känns nödvändigt. Matte funderar på om hon vill fortsätta besöka Evidenisa i Trelleborg. Vi får se.

Jag mår jättebra efter vaccinationen och vi har fått tuggben för att fira hur duktig jag är. Tror jag i alla fall.


Ha en härlig kväll!
vid tangenterna - Vittra!


Här kommer fotot av Ludwig:


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards