quipuskennel

Alla inlägg under november 2017

Av Quipus - 26 november 2017 22:06

Ingen förmögenhet, bara sin fars gamla byxor. Lille hunden har börjat lyfta på benet inne, så nu fick han också byxor på inomhus.

Av Quipus - 25 november 2017 22:13

Nu, en vecka efter att hon flyttat hit, löper söta Sia.

Av Quipus - 22 november 2017 23:36

Igår hade vi fint besök, eller i alla fall vackert. Spillkråkan var tillbaka, denna gången glatt hackande på stubben.

   

Av Quipus - 18 november 2017 21:37

Jag tycks ha missat något. Eller snarare - någon.

'Matte och husse åkte iväg idag för att hälsa på hos Malin med familj, i Linderöd. Malin är hon som har min storebror "Pluto" och min dotter "Tinka" boende hos sig.

Som vanligt när matte och husse åker iväg, så tog dom med sig varulvsjärven "Dante" och hans nanny "Vittra"

När dom kom hem igen så fick vi komma ut på gårdsplanen allihop. Det var då det mystiska uppenbarade sig.

Jag är nästan säker på att det bara var dom 4 som åkte iväg. Alltså borde dom ha varit 4 när dom kom hem. Och vi var 4 hemma. Det blir 2 människor och 6 hundar. Och en katt förstås. Men nu var här en blå hund till. Matte sa att hon bor här. Ok... tänkte jag. Kan jag ha missat henne? Nåväl, jag var frågande, men snäll mot henne. Vilket jag aldrig är mot främmande hundar. Men säger matte att hon bor här så är det väl så.

När vi sedan gick in, så umgicks vi i köket allihop. Utom katten. Husse och matte pratade om den mystiska hunden som "Fia". Jag har aldrig hört talas om någon "Fia"! Nä, det här måste redas ut. Jag frågade matte - hur länge har hon bott här? Svaret blev - hon har bott här sedan hon kom hit. Ja, det låter ju logiskt förstås. Sedan diskuterades namnet. Plötsligt hade F i början bytts ut till ett S. Så nu köper jag hela historien. Namnet Sia har jag hört matte säga så många gånger, så nu föll allt på plats.

Vid tangenterna: Tipi


Tillägg från matte:

Tror jag lyckades lura Tipi. "Sia" är en blue merle tik född i mars i år, född hos Malin. Jag föll för henne när vi var på besök hos Malin i oktober. Hade aldrig ens vågat hoppas att hon skulle få flytta hit!


 

Av Quipus - 17 november 2017 18:15

Med sorg i hjärtat har vi fått veta att Rikard Wolff har gått bort. 

Av Quipus - 16 november 2017 22:11

Hela köksgolvet är täckt av tassavtryck från 5 blöta shelties... Men sheltiesarna själva är hur glada som helst. 

Av Quipus - 16 november 2017 21:17

Glömde att skriva i förrgår. Skulle ju berätta att husses delägarhäst Nelle Atticus Jake kom 2a på Jägersro. Inte mycket som fattades för att han skulle vinna. Duktig pojke!


Vi har ingen husse hemma i natt, han gick på i morse och jobbar dygn... Men ensam är jag ju knappast! Katten Elvis kommer ner och tittar till när han har tid. Vet inte riktigt vad han "jobbar" med på ovanvåningen, men han är mest där. 

Just nu är nästan alla hundarna ute. För närvarande har Tipi ett ont öga till varulvsjärven Dante, så dom avlöser varandra. 

Jag är inte särskilt förvånad över att hon har ont öga till honom, för han är verkligen pestig mot henne. Hon har inte så hög tolreansnivå när det gäller utblingar heller, men jag vet att det kommer lösa sig med tiden. Som han är nu, så använder han tänderna väldigt mycket och hon blir väl inte helt lycklig för detta.

Xander ska förhoppningsvis bli pappa närmaste dagarna. Matte till tiken tycker att alla tecken finns att hon skulle vara dräktig. Xander har just nu en parningstik, var här igår, kommer imorgon igen.


Jag, matte, har tagit det lugnt idag. Värken är dum, sömnen är dum. Men i datorn spelas Sia och då är det lite lättare att existera.

Av Quipus - 14 november 2017 07:55

Igår var vi på konsert i Köpenhamn. Vi = jag, husse och Bettans husse. Innan konserten passade vi så klart på att handla mina älskade wienerbröd med choklad. 

Deep Purple är inte något favoritband för min del, men husse och Bettans husse är stora fan av dom. Husse har varit på flera av deras konserter genom åren. När biljetterna köptes var jag eld och lågor, klart husse skulle se sitt favoritband! Men ju närmare dagen för konsterten vi kom, desto mer undrade jag vad jag gett mig in på. Jag har haft problem med folksamlingar hela mitt vuxna liv, men vill gärna utmana mig. Dock ser jag alltid till att ha klart för mig var vägen ut är. Att konserten skulle "avnjutas" stående är ju inte heller något positivt för mig, på grund av värken. Vissa ljud gör liksom ont i kroppen på mig dessutom. Ovanpå detta då, så är jag som sagt inte något fan av gruppen, eller musikstilen, i fråga. 

Jag stannade kvar inne i lokalen de kanske 4 eller 5 första låtarna, sedan satt jag ute i foajén och lyssnade istället. Ljudet var bättre där ute, inte lika skrälligt. Passade på att studera folk, alltid kul. 

Saknade passionen hos musikerna under dom låtarna jag "såg". Är ju kort i rocken (haha, ordvits), så såg inte så mycket. Försökte titta lite i några glipor mellan människorna i publiken, men inte så lätt, då det var mycket springande fram och tillbaka på folk för att handla öl och liknande aktiviteter. Och ju mer öl, desto vingligare människor.

Men i alla fall, saknade passionen hos musikerna. Ja, det är deras jobb, men ändå. Senaste konserten jag var på, var det min favorit Jean-Michel Jarre som spelade i Malmö. Där syntes hur passionerad han är över sitt arbete. Stor skillnad, alltså.

Hemma hos oss hade vi hjälp av hundvakt, tack kära Lotta!!! Du gjorde det möjligt!
Idag provar vi oss på att ha vilodag. Eventuellt kommer en parning och ikväll ska Nelle Atticus Jake springa på Jägersro. Om vi hinner och orkar, tänkte vi oss kanske in dit. Annars får vi följa det på nätet. Inte lika roligt, dock...

Nu är morgonens hundsysslor, och kattsysslor, nästan klara. Hundarna ska bara in igen, sedan blir det kudden för mig en stund till. Vi kom inte i säng förrän strax efter 3 inatt. Fast kanske skulle jag ta lite wienerbröd först...  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards