quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2023

Av Quipus - 31 augusti 2023 23:04

Vi är fortfarande internetlösa

Av Quipus - 30 augusti 2023 20:59

Inget inlägg idag på grund av att vi inte har något internet förutom i mobilen. 

Av Quipus - 29 augusti 2023 19:58

Vi har beslutat att Slända kan få söka ett eget hem.

Hon heter Quipus Accagas Hecate Dragon Fly SE19716/2020, född 20200127. Hon är bi-blue, ögonlyst utan anmärkning, ca 34-35cm hög.

Slända har haft en kull valpar, innehållande 3 underbara valpar, där 2 har stannat hos oss.

Tyvärr har hon sneda hörntänder, vilket är ärftligt. Dessa sneda tänder innebär att hon behöver få sina tänder putsade då och då. Antingen man gör det själv eller lämnar henne till veterinär.

På grund av hennes bettfel så är hennes pris 10.000:-

Hon levereras nybesiktigad och med alla sina papper iordning.

Vi säljer av principskäl inte till tävlingsinriktade agilityhem.

Hon är en mycket mysig tjej som gärna går långa promenader. Hon har vissa ideer, såsom att hon inte gillar att bli pussad på. Kel och ibland kramar är välkomna. 

Hon är inte van vid barn, tror hon hade passat bäst med endast 1 eller 2 människor.

Van vid andra hundar, är inte överförtjust i att åka bil men det kan man arbeta med.

Vid intresse går det bra att antingen skicka ett mail till ufo00alien@hotmail.com eller ringa 0765888072

 

 

 

Av Quipus - 28 augusti 2023 21:25

Ingen har varit så särskilt aktiv idag, inte ens hundarna. Men så kan man också ha det.

Av Quipus - 27 augusti 2023 20:38

Båda systrarna; Daphne och Drobna, är parade som jag har skrivit här i bloggen. Båda "lider" av humörsvängningar. Häromdagen skulle Daphne försöka skrämma mig och göra sig hotfull när jag skulle gå ut. När jag skulle gå in igen var hon som vanligt. När jag gick ut andra gången låg hon och sov. När jag gick in andra gången kände hon inte mig. Det höll bara i sig den dagen och hon är glad som en liten lärka med sin ständigt viftande svans.

Idag var det Drobnas tur. Jag skulle återigen gå ut och hon ställde sig och morrade och skällde hotfullt mot mig. Jag stod kvar och lät henne lugna ner sig och det gjorde hon. 

När vi sedan matade ikväll så åt Drobna sin mat mycket långsamt. Daphne åt i normalfart och har inte visat något illamående. Men jag antar att det är det Drobna känner av, lite illamående. Det är ju olika när i dräktigheten dom visar sådant. 

Drobna fick i sig hela sin portion efter ungefär 3 gånger så lång tid mot det normala.

Båda flickorna har en ändrad blick och uttryck i sina ögon. 

Så jag hoppas verkligen att dom är dräktiga, annars är där något galet med dom.    

Av Quipus - 26 augusti 2023 21:15

Hundens Dag är det idag. Den firade vi med att åka ifrån dom i några timmar, så dom kunde festa loss ordentligt.

Husse och jag körde till Ystad för lite shopping och loppisbesök. Vi fick med oss nästan allt hem som vi planerat. Det enda som fattades var Elvis favoritmat, som dom inte hade på Normal. Alltså får det bli en tur till Trelleborg närmaste dagarna för att se om dom har hans mat på deras Normal.

Hemma igen så var det ingen som ville berätta hur dom hade firat, mycket hemligt.

Av Quipus - 25 augusti 2023 22:40

Så är affären uppgjord, Woff-Lan är inte våran längre. Hon har hamnat i ett underbart hem, vi är så glada.

Av Quipus - 24 augusti 2023 20:16

Vi har haft Panda och Viking här på dagis idag medans matte jobbade.

Besökare, gamla vänner till husse, var här ett par timmar.

Sedan lämnade jag husse hemma och körde till Skurup och handlade. Efter det vidare till Sjöbo för att hämta hundmat.

Nu får det räcka för idag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards