quipuskennel

Alla inlägg under december 2016

Av Quipus - 29 december 2016 00:50

Önskar att alla höll sina hundar i koppel när det nu närmar sig nyår, med alla smällare detta innebär. Varje år rymmer många hundar, många blir inte återfunna levande, eller inte alls. Har man besökare för att fira in nyåret, måste ju även dom tänka sig för så inte husets hund/hundar kommer ut.

Vi har lyxen att bo på landet, där det inte hörs särskilt mycket. Förr om åren har jag tagit emot hundar som fått övernatta här några nätter runt nyår, för att dom ska slippa det värsta smällandet.

Vi har dessutom turen att inte ha några hundar som är rädda för smällandet. Men jag skulle ändå inte ta med dom ut utanför inhägnat område utan koppel. Däremot brukar hela gänget få vara med när vi går ut och tittar på fyrverkerierna på tolvslaget. Men då håller vi oss kvar på den inhägnade gårdsplanen.


Av Quipus - 27 december 2016 22:28

Denna gång på kennel Banksia, två tikvalpar blev det.

 https://banksiashelties.wordpress.com/valpar-2/


Jag har fått några foton av dom små till min mobil, åååhh så söta... Blir så valpsjuk!!


Av Quipus - 23 december 2016 22:58

 

Av Quipus - 18 december 2016 18:01

Det blev en lite oplanerad tur till Svaneholm idag. Husse skulle jobba så matte, jag (Yakki) och Troll åkte till Svaneholm och gick runt sjön. Lite läskigt tyckte matte att det blev, för det hann bli mörkt. Där var några ute och gick, så helt ensamma var vi inte. Jag träffade en stilig äldre herre, en liver roan cocker spaniel, tror han hette Killer. Vi mötte en japansk spets också, men den pratade vi inte med. Härligt var det att gå, matte höll lite för hög fart för sitt eget bästa så hon fick ont mot slutet. Men det är så typiskt henne...

Men nu är vi hemma igen, skönt är det.

Hejsan svejsan från Yakki

Av Quipus - 18 december 2016 14:32

Det mesta går på halvfart här hemma, detta på grund av mitt mående. Känns som om allt ska visa sig från sin sämsta sida. Nacken ger mig yrsel, jätteläskigt. Övrig värk bråkar också, sömnen likadant. Är verkligen glad över att jag inte har en massa måsten. 

I förrgår var vi och firade "svärmor" Ingegerd som fyllde 85. Fortfarande pigg och håller igång med stickning, virkning och korsord (bland annat...).

Nu har Bea på Banksias kennel gått ut med att Aska är dräktig med Xander, så nu kan jag också skriva det. Titta gärna in på deras hemsida; banksia.se.

Av Quipus - 11 december 2016 16:46

Ja, det var drygt en vecka sedan, men jag har inte velat säga något förrän uppfödaren har offentliggjort det. Nu var jag inne på Babysocks hemsida och där var han!
Mocca fick 2 valpar, 1 svart/vit som tyvärr var död och så denna bi-blue merle hane som är pigg och tjock och frisk. Mamma Mocca är en jätteduktig mamma verkar det som. 

  till Mocca från Xander   

Av Quipus - 9 december 2016 21:21

Tittade in på SKKs hunddata lite överambitiöst, trodde jag. Men gissa hur förvånad jag blev! Tinka blev röntgad igår och resultatet är redan inne. Hon har B på höfterna, ua på armbågarna. Nu kan vi alltså planera för hennes kommande parning.

Av Quipus - 8 december 2016 17:56

Jag har varit i Trelleborg idag, tillsammans med husse och matte. Inga andra hundar var med. Det var lite läskigt, måste jag erkänna... Men jag klarade det bra ändå, tyckte matte. Jag var lite extra tittig med tvekade inte att gå någonstans. 

Anledningen till att jag var i Trelleborg var att jag skulle besöka Evidensia för att röntga höfter och armbågar. Först upp på vågen, jag väger 5,7 kg, alldeles perfekt. Sedan kände och klämde veterinären på mig, lyssnade på hjärta och lungor och så lugnande spruta. När den börjat kicka in låg jag och viftade på svansen så fort matte sa något. Mattes röst lät helt annorlunda när jag var påverkad av det lugnande preparatet, däför låg jag och fnissade för mig själv.

Sedan minns jag inte mer, förrän jag vaknade upp i husses famn! Men enligt matte gick det bra. Resultatet kommer väl förhoppningsvis i nästa vecka.

Efter det gick vi en sväng för att jag skulle nyktra till ordentligt. Matte skulle ändå ha tag i sandelträ till sitt doftkrus. Under promenaden träffade vi på Gerd, som matte har känt läääänge. Men det var flera år sedan dom träffades sist. Gerd är också sheltiemänniska, med sig hade hon 2 extra sheltiemänniskor. Dom hade hämtat mat från en Kina-restaurang, så dom fick skynda iväg så maten inte skulle bli kall. Men matte lämnade sitt telefonnummer till dom, så nu ska vi väl hoppas på att få kontakt igen.

Nu är vi hemma igen i alla fall, jätteskönt. Ikväll ska vi få märgben........  

På återseende - Tinka

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards