quipuskennel

Alla inlägg den 16 april 2020

Av Quipus - 16 april 2020 22:28

For till Skurup för att handla med Maggan. Som vanligt var det så himla trevligt.

Framemot kvällen satte jag mig i Cobby för att köra och chipmärka en kull valpar. Behövde köra inom Skurup för att tanka Volvon Cobby. Ställer bilen vid pumpen, går ut för att öppna bensinlocket. Men hur fan gjorde man det då??? Cobby har ju stått flera månader och jag har totalt tappat bort detta svåra ingrepp. Hm, var det en spak där frammevid, så som på SoFiN? Nope! Men hur sjutton ska jag kunna tanka? Och jag kan inte köra hem med Cobby igen, för där är inte tillräckligt med bensin till detta. Måste bita mig i underläppen för att inte brista ut i ett galet gapskratt... Vänder så blicken till vänster, där jag sitter på huk utanför bilen. DÄR! På dörren! DÄR sitter en knapp som man ska dra i. JIPPIE! Lyckades! Tankade Cobby fullt, tänkte köra honom lite nu.

Så hem till valpkullen som ska chippas. Det är 3 shar-peiskrynklor, en hane och två tikar. Som vanligt mycket välhanterade och chipmärkningen gick lätt. Problemet var min scanner som bestämde sig för att ge upp. Får se om där är någon som kan hjälpa mig att laga den. Det visade sig vara en liten sladd som lossnat... Kanske en urmakare?
Nu är kvällens sysslor gjorda, nästan. Hundarna ska in och sedan lägger vi oss.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards