quipuskennel

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Quipus - 9 april 2020 22:34

Idag, för ett år sedan, åkte husse och jag till Tjeckien för att hämta hem 2 underbara bi-blue hanar; Karlos och Ashley. Karlos heter fortfarande Karlos, men jag KUNDE bara inte kalla en hund för Ashley... Det blev Aska och numera även Askepot. 

Jag är så tacksam för att jag fick köpa dom av Dana. Det är 2 underbara herrar som passar mig både utseende och temperamentsmässigt. Aska har nu gett en kull (8 valpar) här hos mig, även kallade Cree8-kullen. Tack Tina för namnet! Namnet kommer av att min käre Cree ligger i stamtavlan och att dom var just 8 stycken. Men det ska uttalas på engelska, så det blir create.

Dagen har varit i lagom takt. Karlos återhämtade sig snabbt efter veterinärbesöket igår. Värre har det varit med katten Elvis, som nu i eftermiddags kom ner självmant och bad om mat. Fram tills dess har jag mutat ner honom med gottis. Men nu har han ätit, både torrt och blött. Pigg i ögonen och spinner nöjt.

Dags för sömn nu tror jag. Tittade ut när jag tog in hundarna efter sista kisserundan. Vilken måne! Stor och nästan full. Såg ut som den var på väg att landa på trädtopparna...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards